V Nemecku žije asi desať miliónov detí vo veku od troch do desiatich rokov. Ako vreckové majú k dispozícii zhruba päť miliárd mariek ročne. Deti majú pritom najväčší vplyv na ďalších asi desať miliárd mariek výdavkov z rodinnej pokladnice. Tieto údaje uvádza štúdia pracovníkov Südwestfunk v Baden-Badene.
Podľa štúdie deti na západe Nemecka sledujú priemerne denne televízny program v rozsahu 93 minút, na území bývalej NDR dokonca ešte o osem minút dlhšie. Zaujímavým faktom je, že napriek stúpajúcej ponuke a rozmanitosti programov dĺžka sledovanosti televízie zostáva u detí v podstate už päť rokov konštantná - 93 minút. Na porovnanie: dospelí sledujú televízny program denne priemerne 188 minút. Podľa záujmu o jednotlivé televízne stanice má prím u detí PRO 7. Nasleduje RTL, RTL 2, SAT 1 a až na piatom mieste figuruje verejnoprávna televízia ARD.
Veková skupina detí do 14 rokov má najväčší záujem o kreslené trikové filmy - 66 percent. Prekvapujúcim zistením je, že na druhom mieste medzi obľúbenými programami figuruje - televízna reklama (48 percent). Aj z týchto dôvodov sú deti pre televíznu reklamu výhodnou cieľovou skupinou. Až potom priťahujú záujem filmy o prírode a veselohry (po 37 percent) a akčné filmy (34 percent).
Programy s populárnou hudbou majú obľubu u 20 percent detí, čo znamená posledné miesto. Štúdia uvádza aj fakt, že najviac sledovaným úsekom je podvečer dňa - pri obrazovkách je v Nemecku 1,55 milióna detí. Avšak ešte aj medzi treťou a šiestou hodinou rannou sleduje televíziu v priemere 40 tisíc detí.