Deti v Nemecku sú 93 minút denne pred obrazovkou

V Nemecku žije asi desať miliónov detí vo veku od troch do desiatich rokov. Ako vreckové majú k dispozícii zhruba päť miliárd mariek ročne. Deti majú pritom najväčší vplyv na ďalších asi desať miliárd mariek výdavkov z rodinnej pokladnice. Tieto údaje ...

V Nemecku žije asi desať miliónov detí vo veku od troch do desiatich rokov. Ako vreckové majú k dispozícii zhruba päť miliárd mariek ročne. Deti majú pritom najväčší vplyv na ďalších asi desať miliárd mariek výdavkov z rodinnej pokladnice. Tieto údaje uvádza štúdia pracovníkov Südwestfunk v Baden-Badene.

Podľa štúdie deti na západe Nemecka sledujú priemerne denne televízny program v rozsahu 93 minút, na území bývalej NDR dokonca ešte o osem minút dlhšie. Zaujímavým faktom je, že napriek stúpajúcej ponuke a rozmanitosti programov dĺžka sledovanosti televízie zostáva u detí v podstate už päť rokov konštantná - 93 minút. Na porovnanie: dospelí sledujú televízny program denne priemerne 188 minút. Podľa záujmu o jednotlivé televízne stanice má prím u detí PRO 7. Nasleduje RTL, RTL 2, SAT 1 a až na piatom mieste figuruje verejnoprávna televízia ARD.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Veková skupina detí do 14 rokov má najväčší záujem o kreslené trikové filmy - 66 percent. Prekvapujúcim zistením je, že na druhom mieste medzi obľúbenými programami figuruje - televízna reklama (48 percent). Aj z týchto dôvodov sú deti pre televíznu reklamu výhodnou cieľovou skupinou. Až potom priťahujú záujem filmy o prírode a veselohry (po 37 percent) a akčné filmy (34 percent).

Programy s populárnou hudbou majú obľubu u 20 percent detí, čo znamená posledné miesto. Štúdia uvádza aj fakt, že najviac sledovaným úsekom je podvečer dňa - pri obrazovkách je v Nemecku 1,55 milióna detí. Avšak ešte aj medzi treťou a šiestou hodinou rannou sleduje televíziu v priemere 40 tisíc detí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 74 764
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 320
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 004
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 256
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 186
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 154
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 219
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu