nutý informovať sa u premiéra Dzurindu a ministra hospodárstva Haracha, čo urobili preto, aby dostali svetovú automobilku do Banskej Bystrice alebo aspoň na Slovensko.
Prvé kontakty s Toyotou sprostredkoval pred rokom práve primátor Králik na stretnutí s manažmentom v Nagoji a označil ich za veľmi dobrú východiskovú pozíciu. „Situácia bola veľmi dobrá a slovenská vláda ju jednoducho podcenila. Premiér sľúbil, že im osobne napíše a konať malo aj ministerstvo hospodárstva,“ povedal Králik.
Podľa jeho informácií však slovenská strana neurobila žiadny krok, ktorý by japonskej automobilke naznačoval, že má skutočný záujem o investíciu. Posledné informácie z Japonska hovoria o jedinom liste ministra Haracha, v ktorom napísal, že sa dopočul o ich záujme prísť do strednej Európy, a ponúkol im iba Prešov.
„Osobne sa domnievam, že keď sa Toyotu podarilo dostať do Kolína, pokojne sa to mohlo podariť aj do Banskej Bystrice,“ hovorí primátor o stratenej investícii, pri ktorej len v prvej fáze malo vzniknúť 1500 pracovných miest.
DANIEL VRAŽDA