Asi jedným z najpozoruhodnejších predstavení festivalu České divadlo `96 v bratislavskom Štúdiu S bol sobotňajší večer s Divadlom Pod Palmovkou. Pražskí divadelníci siahli po ranej Čechovovej hre Platonov, a hoci uvádzačky návštevníkov upozorňovali na nezvyčajnú dĺžku predstavenia, bolo sa na čo pozerať celých tri a pol hodiny. "Palmovka" (čo do veľkosti možno divadlo porovnať so známejším "Zábradlím") je súbor s prevažne klasickým repertoárom, takže Čechovova voľba nebola náhodná ani netypická. Nevšednosť predstavenia je založená najmä na tom, že všetky významnejšie postavy sa počas hry takmer nehnú zo scény. Žiadna úloha nedostáva väčší priestor na úkor ostatných, žiadnu z nich nemožno označiť za kľúčovú či takú, bez ktorej by sa ostatné dramatické vzťahy mohli kryštalizovať ďalej. "Umenie Čechova je také obrovské, že čo najmenšia rolička je pre herca neuveriteľnou výzvou," vyznáva sa jedna z protagonistiek hry Vilma Cibulková (slovenskí diváci ju mali možnosť vidieť v postave Dory v nedávno odvysielanom televíznom seriáli Koniec veľkých prázdnin). A herci (v ďalších úlohách sa predstavili Jiří Langmajer, Ivan Jiřík, Rostislav Čtvrtlík, Miroslava Pleštilová a ďalší) jej slová len potvrdzujú fascinujúcou súhrou súboru, trefnými a duchaplnými dialógmi, príjemným civilným herectvom (v réžii Iva Krobota). "Mali sme trošku problém so scénou a priestormi. Doma to hráme v úplne inom prostredí, nebolo veľa času ,ohmatať` si to tu, takže máme z toho trochu ,vítr`," priznala sa Vilma Cibulková tesne pred predstavením. "Moje pocity? Predovšetkým zvedavosť. Bude to trochu iné, budeme asi prekvapovať jeden druhého. Ale verím, že bratislavské publikum je rovnako skvelé ako u nás..."