Z analýzy Stálej kancelárie Slovenského združenia pre značkové výrobky (SZZV) vyplýva, že fenomén parazitovania na dobrom mene značkových výrobcov je aj na Slovensku vážnym problémom. Vyvinutie značkového tovaru si totiž vyžaduje dlhodobé investície nielen do samotného výrobku, ale aj do reklamy, podpory predaja a do balenia tovaru. Silná značka priťahuje spotrebiteľa, ktorý sa po dobrej skúsenosti s určitým výrobkom stane verný "svojej" značke a odmieta v zásade podobný tovar, i keď je ponúkaný za nižšiu cenu.
Označenie tovaru značkou (slovné, priestorové alebo kombinované), ktoré je spôsobilé odlíšiť výrobky alebo služby pochádzajúce od iných výrobcov alebo pokytovateľov služieb a ktoré je zapísané do registra ochranných známok, sa nazýva ochranná známka. Predstavuje právnu ochranu výhradných práv výrobcu používať príslušné označenie tovarov alebo služieb. Práve kladný postoj spotrebiteľov k zavedeným značkám (ochranným známkam) zvádza niektorých výrobcov, resp. distributérov k výrobe zameniteľných výrobkov. Táto činnosť je priživovaním sa na zavedenom mene značkového výrobcu, podvádzaním spotrebiteľa a nekalou súťažou.
Autor: ver