spôsobom. Svoj prvý album nahrala Annie Lennox s Davem Stewartom v roku 1981 vo formácii Eurythmics, pomenovali ho In The Garden. Celkovo v komerčne úspešnej a umelecky cenenej skupine vydržala desať rokov, potom sa so Stewartom prekvapujúco rozišla, cítiac potrebu sólovej realizácie. Jej debutový sólový album prevrátil pop music hore nohami - piesne Why, Precious, Walking On The Broken Glass, Cold či filmová Little Bird / Love Song For A Vampire predčili všetky očakávania. Prekvapené hudobné kruhy však Annie náležite ocenili - nielen cenami za spevácke výkony, ale aj za originálne videá plné prevlekov, masiek a tanečníc.
Annie Lennox pred zajtrajším uvedením albumu Medusa na svetový, ale aj náš trh (u nás ho distribuuje BMG/Ariola) poskytla anglickej tlači niekoľko rozhovorov, v ktorých svoj nový album približuje poslucháčom zo svojho pohľadu: "Medusa vznikla z potreby urobiť čosi odlišné. Pravdupovediac, od začiatku 80. rokov som skladala či spolupracovala na skladaní množstva piesní a prišla som do štádia, keď som sa chcela týchto zabehaných koľají čo len na chvíľku zbaviť. Výber väčšiny piesní bol inštinktívny - ťahala som ich z toho, čo som si pamätala. Bolo fascinujúce po čase totálne meniť ich rozdielne štruktúry - akordové postupy, aranžmán... Znova sa s nimi dôverne zoznamovať ako so starými priateľmi. Experimentovať, dúfať, že sa mi podarí nájsť nové inovácie."
Prvý singel, No More I Love Yous, je v súčasnosti na popredných priečkach hitparád. Dopomohlo tomu určite aj video plné lásky, symbolov a komunikácie Annie s divákom. Celkovo Annie Lennox stavia na svojich vokáloch, hlbokých a takmer vždy efektne navrstvených. Hudba akoby bola vedľajšia, podfarbujúca spevácky čisté výkony. Na albume sa objavujú piesne známe i menej známe - napríklad Don't Let It Bring You Down Neila Younga, Waiting In Vain Boba Marleya či Something So Right Paula Simona. O jednotlivých skladbách Annie Lennox povedala: "Na začiatku 70. rokov som vlastnila nahrávky Paula Simona a cenila som si ho ako jedného z výnimočnejších skladateľov tohto storočia. V tomto sa niet o čom baviť. Something So Right je báječná pieseň a ja dúfam, že sa jej moja verzia vyrovná aspoň spolovice.
...Vždy som si myslela, že ako biele dievča zo Škótska nemám právo spievať piesne Boba Marleyho. Ale potom som vyskúšala, ako by to mohlo znieť, Waiting In Vain totiž presahuje všetky problémy farby pokožky a rasizmu. Hudba Boba Marleyho sa dotkla časti môjho tela, ktorú by ste mohli pokojne nazvať dušou. Marleyho hudbu si hlboko uctievam, myslím, že duša človeka nerozlišuje farby, podľa mňa to neprekáža, že som pieseň Boba Marleyho nakoniec naspievala."
Vzťah k autorom i samotným piesňam sa na albume výrazne odrazil. Neexistuje slabšia či silnejšia časť, lepšie či horšie prearanžovaná pieseň. Každá jedna je osobitým klenotom. Darmo, diva divou ostane...