Dňa 17. januára 1934 odovzdal istý muž novej ríšskej vláde v Nemecku konštrukčné návrhy na "ľudové auto". Volal sa Ferdinand Porsche a z jeho nákresov sa zrodil automobil, ktorý poznáme pod nežnou prezývkou VW "chrobák". Majstrom sveta sa stal "chrobák" dňa 17. februára 1972. Počtom kusov 15 007 034 prekonal doteraz rekordný Ford Model - T. V materskom podniku vo Wolfsburgu skončila produkcia tohto modelu VW v roku 1974 vozidlom s poradovým číslom 11 916 519. Produkcia však pokračovala v Emdene, Bruseli a v zámorí. Produkcia v Európe sa skončila v roku 1978. Jeho výroba však pokračuje v Brazílii, v Mexiku a v Argentíne.
Do oravského Zuberca sa cez víkend 1. a 2. júla zleteli "chrobáky" z Česka a Slovenska na prvý slovenský zraz. Samozrejme, tie na kolesách. S podporou autorizovaného importéra vozidiel VW, Audi a Porsche na Slovensko spoločnosti Porsche Slovakia sa ich zišlo vyše štyridsať. V areáli Šport-centra si potom účastníci stretnutia v ankete zvolili najkrajšieho "chrobáka" a usporiadali súťaž o najkrajšiu rýchlostnú páku. Majitelia "chrobákov" museli dokázať svoje šoférske umenie v jazde zručnosti a na záver stretnutia si založili Slovenský klub VW. Večer bola diskotéka, tombola a v nedeľu sa šlo na exhibičnú jazdu zo Zuberca cez Oravskú priehradu do Námestova. Čo dodať, vydarený víkend.