Za malú senzáciu označila odborná tlač v Nemecku cenu, za akú ponúkajú rozmaznaným motoristom tejto krajiny nový model Škoda-Felícia kombi. Za 18 190 DEM dostáva záujemca auto v základnom vybavení, v ktorom však nechýba ani airbag. Zákazník, ktorý nemá dostatok dôvery k škodováckemu motoru s obsahom 1300 kubíkov, môže si nové kombi vyzdvihnúť o tri mesiace s osvedčeným VW-motorom s obsahom 1600 ccm. Bude stáť o čosi viac, za to však umožní bez zvýšenia spotreby rýchlosť 160 km za hodinu, čo je o 20 km viac než doteraz ponúkaná verzia. Predajná ofenzíva nového kombi sa začala vcelku úspešne. Okrem objednanej reklamy sa objavil rad redakčných článkov v rozšírených magazínoch, pričom sa vyzdvihuje predovšetkým cenová prístupnosť auta, ktoré je technicky kvalitnejšie a lacnejšie než konkurencia z Južnej Kórey a Ruska. Ukazuje sa však, že doterajšia distribúcia škodoviek v Nemecku naráža na hranice vo vlastnom koncerne. Po angažmáne VW v Mladej Boleslavi sa hovorilo pôvodne o zapojení rozsiahlej vlastnej siete predajní do distribúcie českej sestry. Táto kalkulácia však nevyšla, zrejme zvíťazili názory, podľa ktorých si predsa koncern nebude sám konkurovať. Nízke cenové zaradenie škodoviek by skutočne mohlo odradiť nejedného tradičného zákazníka VW, ktorý za menej peňazí dostane viac muziky. Nevýhoda tohto konzervatívneho postoja manažérov spôsobuje, že miliónové mesto, ako napríklad Kolín nad Rýnom, disponuje v novinovej inzercii len jedným obchodníkom, ponúkajúcim túto značku. A to je očividne málo, pretože dobrý a rozsiahly servis je prvou podmienkou úspechu na nemeckom trhu. Nemeckých zákazníkov česko-nemeckej značky prekvapuje pri novom kombi nezvyčajne veľký batožinový priestor. Oceňuje sa aj kvalita sedadiel a skutočnosť, že vozidlo postačuje pre potreby štvorčlennej rodiny. Za nedostatok sa považuje príliš ťažké ovládanie riadenia, čo postihuje najmä ženy zvyknuté na komfort aj v menších vozidlách, než je felícia. Dnešný trh motorových vozidiel v Nemecku patrí k najťažším v Európe. Z biologických dôvodov už zmizla skupina majiteľov áut, ktorí tradične kupovali škodovky. Mladí zákazníci dnes požadujú veľký komfort a vysokú kvalitu za prijateľné sumy. Splniť tieto požiadavky nie je ľahké - ani vtedy, ak má výrobca za sebou najväčší automobilový koncern v Európe.
Autor: spolupracovník Média