m Paríža - slávnou Eiffelovkou. Pochopiteľne, bez prítomnosti Katriňáka, ktorý si silvestrovské hodiny musel prispôsobiť na skorý budíček. Prvý motocykel vyrazil na 938 km dlhú trať úvodnej etapy presne o 5.00 v Novom roku.
Podľa itineráru prvého dňa rallye malo okolo 370 účastníkov s motocyklami, automobilmi a kamiónmi absolvovať 938 km dlhú trať z Versailles do Narbonne. Ako povedal J. Katriňák, najväčšie obavy v ňom vyvoláva samotný prejazd krížom cez Paríž a pri komplikovanej spleti ulíc vyhľadať pomocou navigačného "rollbooku" na riadidlách ten správny koridor s prejazdovou kontrolou smerom na La Chatre. Práve v La Chatre na 11-km dlhom špeciálnom teste už bude dôležitá rýchlosť a každá jedna sekunda k dobru. Odtiaľ celý pelotón jazdcov zamieri na Toulouse a do cieľového miesta v Narbonne. Raňajšie vstávanie na Nový rok bolo skúškou bdelosti aj pre mechanikov. Ak totiž budú chcieť doraziť na rýchlostný test v La Chatre včas, nezostávalo im iné, ako vstávať v neskorých nočných hodinách. Jaroslav Katriňák vyštartoval s číslom 38 na trať medzi prvými. Škoda, že jeho partner v tíme Slovnaftu Stanislav Zloch vlastní číslo až 136, takže úvahy o vzájomnej pomoci v prípade komplikácii nie sú v európskej vetve Dakaru (až na africkom kontinente zoradia jazdcov podľa predchádzajúcich výsledkov) reálne. Štartovalo sa po troch jazdcoch v minútových intervaloch. Malému uvoľneniu napätej psychiky dopomohla spoločná večera v čínskej reštaurácii českého tímu "tatrovákov" so "slovnaftármi". Ako pre TASR povedal šéf komisie endura Slovenskej motocyklovej federácie Jozef Otčenáš, úvodná rýchlostná skúška mala včera Katriňákovi vcelku vyhovovať. "V La Chatre mi 11-km dlhý test pripomína klasickú autokrosovú trať. Mal by uspokojiť najmä oko diváka. Jaroslav Katriňák si na ňom predovšetkým otestuje svoju káteemku a značnú silu motora." Aj keď organizátori definitívne štartovné listiny upresňovali až do poslednej chvíle, dve zaujímavé mená v nich mohli zaujať už v predstihu. V kategórii automobilov bude spoľahlivosť Mitsubishi Pajero (pôjde s ním aj jeden z favoritov, najrýchlejší na Rallye Monte Carlo Francúz Bruno Saby i vlaňajší víťaz Dakaru Japonec Kenjiro Shinozuka) skúšať najlepší v celkovom hodnotení Svetového pohára 96/97 v alpskom lyžovaní Francúz Luc Alphand. Inváziu Francúzov v rallye, ktorí si v štartovných listinách vyhradili až 42 percent, podporuje aj účasť olympijskej víťazky z Atlanty džudistky Marie-Claire Restouxovej za volantom Nissanu Patrol. Slovenský reprezentant Jaroslav Katriňák vstúpil úspešne vo svojej historickej premiére do náročnej Rallye Paríž-Dakar, ktorá odštartovala na Nový rok prvou etapou Paríž-Narbonne. Zo 149 štartujúcich motocyklov dosiahol Katriňák jazdiaci za Slovnaft Šport Moto Team 29. najlepší čas, jeho spolujazdec Stanislav Zloch 54. Z ďalších známych motocyklových pretekárov skončil Fín Tiainen 31., Španiel Arcaron 34. a Talian Orioli 47. Okrem motocyklov vyštartovalo do úvodnej etapy aj 115 automobilov a 61 kamiónov. Po 310-tich kilometroch nasledoval 11-kilometrový špeciálny test - rýchlostná skúška na bahnitom teréne. Podľa slov pretekárov najväčšie problémy im spôsobuje zima, pretože teplota sa pohybuje iba niekoľko stupňov nad nulou. Dnes pokračuje Rallye Paríž- Dakar druhou etapou do Granady dlhou 1125 km.