BRATISLAVA, BRNO (SME - ru) - Výhodnosť znovuzískania českej klientely si u nás uvedomuje čoraz viac regiónov a miest. Nie náhodou si preto nenechalo ujsť účasť na medzinárodnom veľtrhu cestovného ruchu Go `98 a jeho sprievodnej výstave Region tour, ktoré sa včera otvorili v Brne, 84 subjektov zo SR formou priamej prezentácie a ďalšie desiatky sprostredkovane cez propagačné materiály. "Chodiť na takéto výstavy je už nevyhnutnosť," hovorí pracovníčka v expozícii Združenia regiónu Spiš. "Máme čerstvú skúsenosť z Poznanského veľtrhu z novembra, kde sme rozhodili cenové ponuky a na Silvestra už nám poľské cestovky posielali klientov. Brno chceme zužitkovať na prinavrátenie českých turistov," dodáva. Samozrejmosťou sa stalo i združovanie finančných prostriedkov. "Neboli by sme tu, keby nám neponúkol účasť vo svojom stánku žilinský Dom techniky, nemali by sme dosť peňazí," vysvetľuje Ľubomíra Zdzieblová za Regionálne združenie cestovného ruchu Horná Nitra, ktoré je v expozícii jedným zo siedmich spoluvystavovateľov zastrešených spomínaným Domom techniky. Celkove sa na oboch brnianskych výstavách zúčastňuje 926 vystavovateľov (o 13 % viac ako vlani) z 36 štátov (vlani 26). Po prvýkrát sú medzi expozíciami cestoviek zastúpené aj dva nemecké giganty Neckermann a TUI. Ako sa vyjadrili organizátori, dosiaľ nebývalý záujem zahraničných vystavovateľov o toto podujatie vyvolal fakt, že zahraničné subjekty vycítili príhodnú dobu pre vstup na tento trh otrasený po vlaňajšom krachu veľkých českých touroperátorov.
Autor: SME - ru