Sólistka Baletu SND L. Hýllová získala cenu Kvet baletu 1997

BRATISLAVA (PRE SME - jamo) - Sólistka Baletu Slovenského národného divadla Lívia Hýllová získala minulý týždeň najvyššie domáce ocenenie v oblasti baletu - Kvet baletu Philip Morris. Porota zložená z odborníkov tanečného umenia pod vedením šéfa Baletu ..

BRATISLAVA (PRE SME - jamo) - Sólistka Baletu Slovenského národného divadla Lívia Hýllová získala minulý týždeň najvyššie domáce ocenenie v oblasti baletu - Kvet baletu Philip Morris. Porota zložená z odborníkov tanečného umenia pod vedením šéfa Baletu SND Jozefa Sabovčíka rozhodla, že sošku Kvet baletu a odmenu 10 tisíc švajčiarskych frankov získa hlavná predstaviteľka Carmen z rovnomennného baletu, ktorý pre SND vytvoril choreograf Róbert Balogh. Lívia Hýllová pôsobí v Balete SND od roku 1994, o dva roky neskôr sa stala sólistkou a predstavila sa najmä v balete D. Rapoša Deti Titaniku. V súčasnosti ju môžme vidieť v sólových postavách v baletoch Luskáčik, Don Quijote alebo Ples Kadetov. Najvýraznejším talentom v oblasti baletu sa na základe rozhodnutia poroty stala Silvia Noskovičová, čerstvá absolventka Tanečného konzervatória v Bratislave, a to najmä za prejav v úlohe Michaely v balete Carmen. Ocenenie najúspešnejšieho baletného predstavenia sa už po tretí rok uskutočnilo v Bratislave z iniciatívy spoločnosti Tabák, s. r. o., a jej akcionára - svetového tabakového koncernu Philip Morris. Cena sa udeľuje v niekoľkých krajinách sveta a na Slovensku prevzala záštitu nad týmto ocenením premiérova manželka Margita Mečiarová. Carmen je predstavením, ktoré prostredníctvom hudobnej koláže hudby Georgesa Bizeta a Paca de Luciu stelesňuje vášeň, lásku a nenávisť s pravým španielskym temperamentom. "Po tom, čo vznikla krízová situácia v Balete SND na začiatku novej sezóny, sme sa rozhodli urobiť Carmen. Zdalo sa nám, že tento titul spevní a otuží vzťahy v súbore a pomôže nanovo rozbehnúť prácu v balete. Súčasne je to divácky vďačné predstavenie," uviedol choreograf predstavenia Róbert Balogh. Podľa slov riaditeľa Baletu SND J. Sabovčíka je ocenenie odrazom aj mimoriadnej situácie, keď mladí umelci dokázali po odchode niekoľkých členov súboru aj sólistov Baletu SND naštudovať ďalšie postavy a pomohli udržať repertoár baletu prvej slovenskej tanečnej scény.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME-jamo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 393
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 990
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 215
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 103
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 784
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 652
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 646
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu