Keď sme sa na možnosť jej aktuálnej realizácie včera opýtali hovorcu Železníc SR M. Čikovského, potvrdil, že vzhľadom na súčasnú finančnú situáciu o nej možno uvažovať najskôr v rokoch 2010-2020. "Strategické a realizačné plány ŽSR sa sústreďujú na zvýšenie výkonnosti a perfektnú prevádzku na troch medzinárodných koridoroch prechádzajúcich cez územie Slovenska. Až po nich by sa mohlo začať uvažovať o výstavbe vysokorýchlostných tratí v severojužnom a západovýchodnom smere. Projekčne, realizačne i finančne ide však o také náročné práce, že je pri nich nevyhnutný záujem a spoluúčasť viacerých krajín, najmä Ukrajiny a Ruska, kde by mali tieto trate cieľové stanice." Z troch variantov vysokorýchlostného spojenia Bratislavy s Košicami sa odborníkom najväčšmi pozdáva severojužný cez Nitru, Zvolen a Lučenec. No keďže by mal viesť po vlastnej trase a na vlastnom zemnom telese, kilometer by stál 100-250 milión korún. Výstavba 400-kilometrovej trate Bratislava-Košice by stála v dnešných cenách najmenej 50 miliárd korún.
Autor: SMe-fl