V strategických Považských strojárňach sa prepúšťa, výroba motorov mešká

Minulý týždeň ohlásili v Považských strojárňach (PoS) prepustenie 260 pracovníkov z celkového počtu 700 pracovníkov spoločnosti Letecké motory. Príčinou podľa vyhlásenia zamestnancov je, že výroba leteckých motorov sa nerozbehla. Pracovníkom podľa ich ...

Minulý týždeň ohlásili v Považských strojárňach (PoS) prepustenie 260 pracovníkov z celkového počtu 700 pracovníkov spoločnosti Letecké motory. Príčinou podľa vyhlásenia zamestnancov je, že výroba leteckých motorov sa nerozbehla. Pracovníkom podľa ich vyjadrenia mzdy krátia a vyplácajú ich oneskorene. PoS sú strategicky dôležitým podnikom v zmysle zákona 192/95 Z.z. Ministersvo hospodárstva sa k vývoju v PoS nevyjadrilo.

V dcérskej spoločnosti Letecké motory, a.s., bola v roku 1995 ohlásená výroba leteckých motorov, mali sa vyrábať v dvoch modifikáciách, pre ruského výrobcu do lietadiel JAK - 130 a pre Aero Vodochody do lietadiel L - 59. Súčasťou dcérskej spoločnosti Letecké motory je prevádzka na presné odlievanie, skúšobňa motorov a výskumný ústav. Výroba lietadiel v pražskom Aero Vodochody je minimálna, v súčasnosti prebiehajú rokovania o kapitálovom vstupe amerického Boeingu. Zavedenie sériovej výroby motorov pre ruského zákazníka sa predpokladalo koncom roka 1997. Náklady na zavedenie do výroby mali dosiahnuť 1,4 mld Sk. Tieto motory sa mali používať aj na pohon stacionárnych turbín, ktoré by vyrábali elektrinu, zároveň sa teplo spalín malo využívať na kúrenie. Začiatkom roka 1996 spoločnosť dostala z FNM dotáciu vo výške 226 mil. Sk na rozbehnutie výroby leteckých motorov. V máji 1996 predstaviteľ spoločnosti ohlásil skúšobný let v Rusku s motorom vyrobeným v Považskej Bystrici. Vtedy na otázky ČTK o predpokladanom objeme dodávok a ich časovom horizonte nechcel odpovedať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dodávky do Ruska boli podporené medzištátnou zmluvou, v máji 1996 ju ratifikovala ruská duma. Už v októbri 1996 vtedajší generálny riaditeľ Alfréd Richter konštatoval, že prípravy výroby motora sú v sklze. V novembri 1996 bolo v Trende uverejnené, že ruská armáda má záujem o 200 ks motorov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 467
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 076
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 666
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 057
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 849
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 580
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu