Rada pre reklamu tvrdí, že EuroTel porušil etické zásady reklamy, firma to popiera

BRATISLAVA (SME - rf, SITA) - Z arbitrážneho nálezu Rady pre reklamu (RPR) vyplýva, že spoločnosť EuroTel Bratislava porušila Etické zásady reklamnej praxe platné na území SR medializáciou televízneho spotu "Rybár" zo série "Mestečko Mobilrok". V odôvodne

ní nálezu sa uvádza, že spomínaný spot "viacerými vizuálnymi a slovnými prvkami spochybňuje serióznosť konkurenta". Sťažnosť podala spoločnosť Globtel 10. decembra 1997. Na zasadnutí 20. januára 1998 sa arbitrážna komisia RPR rozhodla, že bude posudzovať sťažnosť Globtel-u aj bez stanoviska spoločnosti EuroTel, lebo EuroTel stanovisko, ktoré môže mať funkciu vysvetlenia, neposkytol. Generálny riaditeľ EuroTel-u A. Bobovnický však s rozhodnutím arbitrážnej komisie RPR nesúhlasí, pretože "EuroTel vo svojom televíznom spote neporovnával produkty iných súťažiacich na našom trhu. V celom reklamnom spote nebolo ani raz použité meno alebo obchodný názov konkurenčnej firmy". Ak sa niekto v reklamnom spote spoznal, ide podľa A. Bobovnického o jeho subjektívne stanovisko. Etický kódex zakotvuje, že reklama nesmie byť v rozpore s dobrými mravmi hospodárskej súťaže, nesmie šíriť o cudzom podniku údaje, ktoré môžu príjemcu reklamy uviesť do omylu, nesmie útočiť na iné produkty a nesmie sa snažiť ich diskreditovať. Podľa A. Bobovnického nebol spot vysielaný v rozpore s dobrými mravmi "a už vôbec nebol spôsobilý privodiť ujmu iným súťažiacim alebo spotrebiteľom". Poukázal zároveň na skutočnosť, že arbitrážna komisia RPR vyzvala EuroTel, aby sa vyjadril, 13. januára 1998 s tým, že vyjadrenie očakáva do 16. januára 1998, pričom sťažnosť prišla na RPR 10. decembra minulého roka a na zasadanie zástupcu z EuroTel-u neprizvali. "Dokonca člen komisie v týždenníku Trend tri týždne pred rozhodnutím prejudikoval vzniknutú situáciu a označil obsah spotu ako nekalosúťažné konanie," dodal A. Bobovnický.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - rf

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 492
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 165
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 698
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 751
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 004
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 453
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 768
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 520
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu