ho úradu Bratislava I Mariana Gibu, podľa ktorej Dopravný podnik Bratislava (DPB) požiadal o úpravu cestovného a vo svojej žiadosti uviedol päť možných alternatív. "Prednosta pritom nespomenul našu základnú požiadavku z apríla minulého roka, keď sme o úpravu cestovného požiadali," zdôraznil J. Kotuľa. Spresnil, že ňou bolo celoplošné zvýšenie cien všetkých druhov cestovných lístkov o 14 percent tak, aby dopravný podnik získal z tržieb 36 miliónov korún ročne. Päť alternatív zvyšovania cestovného, týkajúce sa jednotlivých druhov lístkov, vypracoval DPB až na základe dodatočnej požiadavky okresného úradu. Predstavitelia radnice a DPB však nepovažujú za systémové, aby sa zvýšila napríklad len cena jednorazového či len predplatného lístka. "Ak okresný úrad schváli zvýšenie cestovného takto nesystémovo, tak mesto ako hlavný akcionár DPB, bude proti úprave cestovného do konca roka," zdôraznil primátor Bratislavy P. Kresánek. Posledné zvyšovanie cestovného v bratislavskej MHD bolo v polovici roka 1995. "Predpokladali sme, že nami požadovaná úprava cestovného v rámci inflácie a ostatných stúpajúcich cien je prirodzená. Aj v iných mestách, ale napríklad aj na železnici sa cestovné zvyšovalo," dodal J. Kotuľa. Predstavitelia radnice upozornili na súčasný nepriaznivý stav, keď zodpovednosť za dopravu má mesto, ale všetky ekonomické páky má štát - určuje výšku cestovného, ako aj to, kto dostane zľavy. Ako povedal P. Kresánek, primátori krajských miest na poslednom stretnutí v Žiline deklarovali potrebu prijať celorepublikový zákon o prevádzkovaní mestskej hromadnej dopravy, ktorý by dal súčasný stav do poriadku.
Autor: SME-jb