Vyhlásili výsledky súťaže Reklama do koša

BRATISLAVA (SME - bel) - S cieľom poukázať na neetický spôsob používania zvierat v rámci reklamy vytvorila Sloboda zvierat nový typ súťaže nazvanej Reklama do koša. Podľa slov predsedu organizácie Laca Ďurkoviča zistili viaceré porušenia Etických zásad ..

BRATISLAVA (SME - bel) - S cieľom poukázať na neetický spôsob používania zvierat v rámci reklamy vytvorila Sloboda zvierat nový typ súťaže nazvanej Reklama do koša. Podľa slov predsedu organizácie Laca Ďurkoviča zistili viaceré porušenia Etických zásad reklamnej praxe prijatých Radou pre reklamu v minulom roku i Zákona NR SR o ochrane zvierat. Sloboda zvierat preto podala Arbitrážnej komisii Rady pre reklamu sťažnosť na spôsob prezentácie výrobkov firmy Ericsson, rádia Ragtime a služieb firmy SAP, komisia však reklamu SAP považuje za produkt v súlade s jej kódexom, pretože pri tvorbe bola použitá počítačová technika. Sloboda zvierat nepovažuje za rozhodujúci spôsob tvorby reklamy, ale jej výsledný tvar pôsobiaci na prijímateľov, a preto sa proti rozhodnutiu odvolala. Výsledky prvého ročníka Reklamy do koša zverejnili jej organizátori v utorok v Bratislave. Prvé miesto v súťaži o najneetickejšiu reklamu prisúdila porota zložená zo psychológa, pedagóga, výtvarníka a zástupcov Slobody zvierat Rádiu Ragtime (reklamná agentúra Knut a Knut), druhé miesto pripadlo firme Ericsson (reklamná agentúra Creo/Young a Rubicam) a tretie SAP (reklamná agentúra Grade), "ocenené" boli aj Pivovar Karšay, Rádio Twist a firma Microtime. "Víťazi" dostanú diplom hanby a odpadkový kôš. Ako podotkol L. Ďurkovič, boli by radi, keby nemali čo posudzovať a súťaž by zanikla s jej prvým ročníkom, pričom by tvorcovia reklamy pri jej tvorbe uplatňovali viac kreatívnosti a menej ukrutnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME-bel

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 242
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 675
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 468
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 438
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 094
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 870
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 682
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 432
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu