BRATISLAVA (SME - bel) - S cieľom poukázať na neetický spôsob používania zvierat v rámci reklamy vytvorila Sloboda zvierat nový typ súťaže nazvanej Reklama do koša. Podľa slov predsedu organizácie Laca Ďurkoviča zistili viaceré porušenia Etických zásad reklamnej praxe prijatých Radou pre reklamu v minulom roku i Zákona NR SR o ochrane zvierat. Sloboda zvierat preto podala Arbitrážnej komisii Rady pre reklamu sťažnosť na spôsob prezentácie výrobkov firmy Ericsson, rádia Ragtime a služieb firmy SAP, komisia však reklamu SAP považuje za produkt v súlade s jej kódexom, pretože pri tvorbe bola použitá počítačová technika. Sloboda zvierat nepovažuje za rozhodujúci spôsob tvorby reklamy, ale jej výsledný tvar pôsobiaci na prijímateľov, a preto sa proti rozhodnutiu odvolala. Výsledky prvého ročníka Reklamy do koša zverejnili jej organizátori v utorok v Bratislave. Prvé miesto v súťaži o najneetickejšiu reklamu prisúdila porota zložená zo psychológa, pedagóga, výtvarníka a zástupcov Slobody zvierat Rádiu Ragtime (reklamná agentúra Knut a Knut), druhé miesto pripadlo firme Ericsson (reklamná agentúra Creo/Young a Rubicam) a tretie SAP (reklamná agentúra Grade), "ocenené" boli aj Pivovar Karšay, Rádio Twist a firma Microtime. "Víťazi" dostanú diplom hanby a odpadkový kôš. Ako podotkol L. Ďurkovič, boli by radi, keby nemali čo posudzovať a súťaž by zanikla s jej prvým ročníkom, pričom by tvorcovia reklamy pri jej tvorbe uplatňovali viac kreatívnosti a menej ukrutnosti.
Autor: SME-bel