BRATISLAVA (SME - gub) - Koncom roka došlo k obchodu, ktorý si väčšia časť verejnosti neuvedomila. Majiteľom billboardov spoločnosti Reblok sa stala firma Akzent media, súčasť naddnárodnej siete firiem vonkajšej reklamy. Po tejto transakcii sa stala Akzent media najväčším účastníkom v tomto odvetví reklamy, ktoré bude najmä pred blížiacimi sa voľbami veľmi sledované. Spoločnosť vlastní 2200 plôch na vyše 1200 stanovištiach. Kúpou si Akzent media vyriešila doteraz najboľavejší problém - jej billboardy boli situované zväčša pri komunikáciách, Reblok vlastnil lukratívne priestory v mestských centrách. "Obchod roka", za ktorý obe firmy transakciu považujú, umožňuje kupcovi rozšíriť ponuku pre zákazníkov. Riaditeľka Akzent media E. Kráľovenská pokladá tento akt za bežný. Podľa jej názoru je už sieť billboardov dostatočne hustá. V prvej fáze všetky firmy ešte objavovali nové priestory, kde sa dali stavať stojany, dnes sa už vo vnútri tohto odvetvia bojuje o priestory, ktorých zásoby sú vyčerpané. Podľa nej prichádza obdobie pozičného súperenia, boja o prerozdelenie vplyvu a miesta na trhu. Firmy sa budú alebo zlučovať, alebo tie, ktoré budú finančne silnejšie, budú jednoducho skupovať plochy od konkurencie.
Autor: SME-gub