štátneho rozpočtu napriek mimoriadnym výdavkom na záplavy bol nízky, dosiahol 16 mld Kč. U nás, okrem problémov s financovaním rozpočtových schodkov, ktoré sa ťahajú od roku 1991, sa tiež vyskytujú problémy so štátnymi záväzkami. Jedným z nich je financovanie Slovenskej inkasnej, ktorú má financovať ministerstvo financií, ak táto inkasná spoločnosť záväzky zo zahraničia nevymôže. Záležitosť okolo Slovenskej inkasnej sa začala riešiť na rozhodcovskom súde vo Washingtone. Inštitúciu podobnú Českej finančnej zatiaľ nepotrebujeme, lebo malé banky sú skutočne v lepšom stave ako v ČR, avšak o stave veľkých sa radšej nehovorí. O hospodárení Konsolidačnej banky, Bratislava š.p.ú, sa verejnosť nedozvedá veľa.
Hospodárski ministri v ČR na tému vstup zahraničného kapitálu do priemyslových podnikov už nemajú s kým a o čom diskutovať. Na túto tému sa občas verejne diskutuje v súvislosti so vstupom zahraničných investorov do niektorých pivovarov alebo likérok, často ide o prevzatia prostredníctvom kapitálového trhu. V týchto odvetviach sa Česi cítia dobrí nielen ako konzumenti a odborníci, ale najmä v týchto odvetviach dobre ovládajú príslušný segment domáceho a zahraničného trhu. V súvislosti so vstupom zahraničného kapitálu do pivovarov si kladú českí občania otázky, či bude napr. pivo Radegast tak isto chutiť, až ho prevezmú Angličania. A najmä, či sa nedožijú času, keď sa budú v ČR predávať iba pivá z troch mamutích pivovarov.
Skutočným problémom v ČR je vstup zahraničného kapitálu do elektroenergetiky, uhoľných baní a najmä bánk. Dočasná Tošovského vláda na rozhodnutia o privatizácii týchto odvetví nemá mandát. Ďalšie zdržiavanie privatizácie bánk môže mať za následok vyššie straty na majetku štátu ale aj na výnosoch do štátneho rozpočtu, ako sa to ukázalo v prípade banky IPB, ktorú sa konečne podarilo predať. Najsilnejšia opozičná strana ČSSD práve odloženie privatizácie týchto odvetví ponúka ako pilier svojho málo presvedčivého programu pre letné voľby. Ponúknu aj u nás politici v súvislosti s privatizáciou bánk a energetiky zákony konzervujúce štátne vlastníctvo, kde jeho správa sa koná tak, že zodpovedný úradník FNM sa nenamáha hlasovať v orgáne takejto spoločnosti?