. Mnohé z nich, vrátane Hollywoodu, sa vďaka nezvyčajne prudkej prietrži mračien ocitli pod niekoľkocentimetrovou vrstvou vody. Záchranárske čaty museli asistovať pri viac ako dvoch stovkách dopravných kolízií, predovšetkým na preplnených diaľničných úsekoch, ktoré lemujú stred mesta. Vodný živel si v týchto dňoch v Los Angeles vyberá svoju daň. Prevažne luxusné Malibu je už dlhší čas ohrozené podplavovaním kopcovitých terénov, odkiaľ sú ľudia nútení sťahovať sa na bezpečnejšie miesta. Domy im doslova padajú pred očami. V priamom prenose takúto situáciu zachytil i televízny štáb - v okamihu, keď jeden z tamojších obyvateľov odmietajúcich evakuáciu zabuchol dvere policajtom, ktorí ho prišli varovať pred hrozbou zosunutia pôdy, zviezla sa na zem spolu s nimi celá stena. Nielen problém Malibu však plní americké televízne vysielanie a novinové stránky. Deň po udeľovaní Oscarov nevyšiel denník Los Angeles Times s ústrednou fotografiou z ceremoniálu, ale z tragickej havárie požiarnického vrtuľníka v Griffith Parku. To bolo v utorok a v stredu už prvá strana tých istých novín okrem spravodajstva z cesty prezidenta Billa Clintona po afrických krajinách patrila nešťastnej udalosti v arkansaskom Jonesbore, kde pri streľbe dvoch neplnoletých chlapcov zahynuli štyri žiačky a ich učiteľka. Celé ráno televízne stanice neprinášali takmer nič iné ako priame vstupy z miesta šokujúcej tragédie, reakcie pedagógov a psychológov na súčasnú výchovu detí v školách a rodinách či siahodlhé kázne pobúrených kňazov na tému násilia vo filmoch a v modernom umení. Odľahčenou výnimkou v krutej televíznej atmosfére boli rozhovory s Johnom Travoltom a Oliviou Newton-Johnovou o návrate klasického muzikálu Pomáda na plátna svetových kín. A v takejto aktuálne prispôsobenej mediálnej nepriazni sa hneď po svojom vyvrcholení ocitol 70. ročník oscarového šialenstva. Emocionálne ďakovné prejavy autorov Titaniku prirovnali novinári k neprestajne opakovanej mantre, ale jeho víťazná plavba akoby trvala iba niekoľko hodín a hneď potom legendárnu loď predstihli v rozbúrených a kalných dažďových vodách iní súperi. V boji o Oscarov ich katastrofická romanca režiséra Jamesa Camerona mala takisto, hoci o jej absolútnom víťazstve nebolo pochýb. Ďalším štyrom titulom nominovaným spomedzi najlepších filmov sa ušlo iba sedem sošiek, zatiaľ čo Titanic ich sám pozbieral o štyri viac. Nepodarilo sa mu ich získať len v troch kategóriách: v hlavnej ženskej úlohe neuspela Kate Winsletová, vo vedľajšej Gloria Stuartová (predstihli ich favorizované Helen Huntová a Kim Basingerová) a nepochodili ani maskéri Greg Cannom
a Simon Thompson, ktorých porazili tvorcovia
make-upu postáv v sci-fi komédii Men in Black (Muži v čiernom) - Rick Baker a David LeRoy Anderson. Nanajvýš Stuartová, ktorú americké publikum uprednostňovalo pred Basingerovej prvotriednym comebackom, mohla zamiešať karty, čím by sa teoreticky zrodil nový rekord v oscarových dejinách. Takto sa Titanic musel uspokojiť s počtom 11 ocenení, vyrovnávajúcim úspech historického veľkofilmu Ben Hur z roku 1959. Cameron síce nadviazal na ligotavé tradície majstrovských hollywoodskych drám, ale aj napriek komerčnému megaúspechu Titanic ešte asi nie je takou klasikou, aby akademici prepísali oscarové anály. Na kasy kín už Cameron v minulosti výrazne zaútočil dvoma Terminátormi i Pravdivými lžami, z ktorých sa na svojho režiséra prišiel do Shrine Auditoria pozrieť hlavný predstaviteľ Arnold Schwarzenegger, ale aj Votrelcami či Priepasťou. Nikdy predtým však nebol za svoju prácu nominovaný na Oscara, až teraz. Navyše, ako jednému z trojice strihačov filmu (spolu s Conradom Buffom a Richardom A. Harrisom) mu osobne patrí aj cena v tejto kategórii.
Spomínaných sedem Oscarov si štyria ďalší uchádzači o titul najlepší film podelili nasledovne. Čierna gangsterka L. A. Confidential (L. A. Utajené skutočnosti) bodovala okrem Basingerovej, ktorá sa v zákulisí z Oscara dlho radovala spolu so svojím manželom Alecom Baldwinom, vďaka autorom adaptovaného scenára Brianovi Helgelandovi a Curtisovi Hansonovi. So skvelou komédiou As Good As It Gets (Tak dobre, ako sa len dá) prerazili obidvaja hlavní hereckí protagonisti - Jack Nicholson a Helen Huntová. Najlepší pôvodný scenár z pera Bena Afflecka a Matta Damona, spolu s vedľajším výkonom Robina Williamsa, znamenal dva Oscary pre snímku Good Will Hunting (Dobrý Will Hunting). A napokon, na konte najlepšieho európskeho filmu uplynulého roka, komédie The Full Monty (Donaha!), skončila cena za pôvodnú hudbu v žánri muzikál/komédia pre Anne Dudleyovú.
Denník Los Angeles Times priniesol obrazovú reportáž z udeľovania Oscarov pod obrovským titulkom Hollywood on Ice (Hollywood na ľade). V rozpore s ukrutnou horúčavou a so sálajúcim slnkom, ktoré po pondelku ihneď vystriedala zamračená obloha, sa však svojim čitateľom - použijúc parafrázu na známu krasokorčuliarsku show - určite nesnažil nahovoriť, že morská hladina ukrývajúca vrak najluxusnejšieho plavidla zo začiatku tohto storočia zamrzla. Ľady sú roztopené, voda tečie po celom Los Angeles a Titanic môže pokračovať vo svojej veľkolepej plavbe. Do novej, Oscarmi vydláždenej éry ho vypravil i moderátor večera Billy Crystal, ktorý divákov v sále privítal ako pasažierov na palube. "Vitajte na Titaniku," povedal. Doplávali spolu šťastne, no najväčšiemu súčasnému kinohitu sa asi tak skoro vyhodiť kotvu ešte chcieť nebude.