Napriek tomu, že pražské divadlo mímov Alfred ve dvoře má za sebou iba prvú sezónu, je viac ako úspešné. Svoju činnosť začalo v máji minulého roku a po divadelných prázdninách od 21. 9. až do polovičky decembra sa tam objavilo niekoľko pozoruhodných osobností svetového formátu. K Alfredovi do Holešovic sa chodí za dobrým divadlom, nečudo, že dostal najviac nominácií na prestížne ocenenia A. Radoka. Dokonca sa šepká, že je to vlastne bunker, vybudovaný, aby malo kde prežiť rok 2000 kvalitné komediálne, klaunovské a pantomimické divadlo. Meno Alfred v názve divadla vyvoláva spomienky na súbory, ktoré zanikli. V 60-tych rokoch to bola Pantomíma Alfreda Jarryho, v 70-tych Cirkus Alfred a v 80-tych Spoločnosť Alfred. Profesor Ctibor Turba, ktorý založil na HAMU katedru nonverbálneho divadla a je iniciátorom i vedúcou hybnou silou Alfreda, dáva priestor k dispozícii aj študentom. Počas otváracieho festivalu tam okrem svetoznámych klaunov Dimitriho zo Švajčiarska, Kanaďana Gulka žijúceho v Európe, mímov Hybnera, Polívku, či dvojicu Cvoci, bolo možné vidieť študentov HAMU v predstavení naskúšanom s najvýznamnejšími osobnosťami francúzskeho Théatre du Mouvement, či študentov z ateliéru výchovnej dramatiky nepočujúcich z JAMU v Brne. Slovensko zastupovala Stoka, slovenčina sa však z javiska Alfreda ozýva aj vďaka klauniáde Talíře - Taniere. Štefan Capko ňou ako prvý slovenský študent absolvoval katedru nonverbálneho divadla. Toto predstavenie spolu s titulom Hanging Man sa stalo najpríťažlivejším kusom z minuloročnej ponuky.
Novú sezónu, v ktorej sa z finančných dôvodov hrá len od 21. marca do 21. júna a od 21. septembra do 21. decembra, začali alfrédovci premiérou Boris Pictus. Autor a interpret Boris Hybner tu ako prvý ozvučený mím, hrá o vlastnej umeleckej kríze, ako východisku k ďalšej tvorivej činnosti. Snaží sa zúročiť svoje tridsaťročné skúsenosti s autorským divadlom, rekapituluje doterajšie práce poznačené traumou so vznikom, či premenou v inú osobnosť. Titul sa hrá denne od 24. 3. do 10. 4. 1998. Vystrieda ho predstavenie tanečného divadla Pohyby a nehybnosti, Golem v podaní Štúdia modernej pantomímy a pohybového divadla v réžii V. Guta a L` amfiparnaso, prvá komická spevohra napísaná v madrigaloch v roku 1594. Jej autorom je Horatio Vecchi, ako dramaturg a režisér ju naštudoval C. Turba, hrá a spieva súbor Musica Fresca a účinkuje skupina bábkarov a mímov.
Autor: DRAHOŠ ŠIŠOVIČ (Autor je spolupracovníkom SME)