Privatizácia ZSNP teraz nie je vážnou otázkou

BANSKÁ BYSTRICA (SITA) - Privatizácia Závodov SNP, a. s., (ZSNP) v Žiari nad Hronom nie je v súčasnosti vážnou otázkou, sú to len dohady. V súvislosti s informáciami o údajnej privatizácii podniku v prospech podnikateľských kruhov blízkych koalícii do ...

BANSKÁ BYSTRICA (SITA) - Privatizácia Závodov SNP, a. s., (ZSNP) v Žiari nad Hronom nie je v súčasnosti vážnou otázkou, sú to len dohady. V súvislosti s informáciami o údajnej privatizácii podniku v prospech podnikateľských kruhov blízkych koalícii do konca mája tohto roku, to v rozhovore pre agentúru SITA povedal riaditeľ pre podnikovú stratégiu Stanislav Drgoňa. "Privatizácia sa pripravuje už dva roky a hlavným problémom je vyriešiť splátky úverov v objeme 3,2 mld Sk," zdôraznil riaditeľ pre stratégiu. S. Drgoňa poukázal tiež na garancie, ktoré vraj dal Fond národného majetku (FNM) SR Európskej banke pre obnovu a rozvoj (EBOR) pre prípadnú privatizáciu podniku. EBOR bola totiž sklamaná postupom FNM SR v podobnom prípade, ktorý sa týkal spoločnosti Slovnaft v Bratislave. Banka vlastní v Slovalcu (dcérskej firme ZSNP) 10 % a jej úvery tvoria významnú časť z celkového objemu úverov ZSNP. Rovnaký podiel má v Slovalcu i nórska spoločnosť HydroAluminium, 80 % vlastnia ZSNP. V minulom roku ZSNP zaznamenali výrobu v objeme 12 mld Sk. Hospodárske výsledky materskej firmy sa však predovšetkým pre vysoké splátky úverov a kurzové pohyby pohybujú okolo nuly. Ako už skôr vedenie ZSNP avizovalo, podnik sa blíži do obdobia, keď predpokladané zisky nevyrovnajú splátky úverov a uvažuje sa preto o možnosti predčasnej (asi do roku 2002 až 2003) kapitalizácii časti úverov. Závody SNP zastrešujú viacero dcérskych spoločností, medzi ktoré okrem Slovalca patrí napríklad Sandrik, a. s., a Alufinal, a. s. Slovalco očakáva za minulý rok zisk pred zdanením 9,604 mil. Sk, keď v predchádzajúcom roku spoločnosť dosiahla zisk 36,656 mil. Sk. V novembri 1997 avizoval podpredseda výkonného výboru FNM SR Ján Porvazník, že fond plánuje v roku 1998 predať okrem svojich podielov vo Všeobecnej úverovej banke, Investičnej a rozvojovej banke, Solivaroch Prešov aj podiel v ZSNP. V súčasnosti vlastní 73 % akcií Závodov SNP, 7 % patrí Slovenským elektrárňam a 20 % sa predalo v prvej vlne kupónovej privatizácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 252
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 671
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 199
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 581
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 383
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 204
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 825
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 760
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu