júcej sezóne bude musieť zo svojich nárokov povoliť. Po tom, čo vlani sadal za volant Mercedesu DTM v majstrovstvách Európy FIA zóny, 31-ročného Bratislavčana angažoval tím Porsche Racing pre preteky Porsche Supercup, ktoré sa idú na okruhoch Veľkých cien F 1 zhruba dve hodiny pred štartom formuly. Z toho dôvodu bude "efjednotka" fanúšikom na Slovensku znova bližšie. Jirko Malchárek zažije premiéru v Porsche Supercupe už o dva týždne v Imole, kde je 26. apríla na programe VC San Marina. Krst nového, nablýskaného auta Porsche 911 Carrera GT3 sa včera v hoteli Forum omeškal o pol hodinu, no účastníci sa zhodli, že stál za to. Tanečnica pomaľovaná ako tiger akoby mala naznačiť dravosť, silu striebornej metalízy na štyroch kolesách so šesťvalcovým motorom 3600 ccm, maximálnym výkonom 380 koní a rýchlosťou až 310 km/h. Aj majiteľ víťazného tímu Porsche Supercupu z vlaňajška Olaf Manthey z Nemecka sa pri tanci okolo jeho auta spokojne usmieval a hneď nám vysvetlil, prečo si do tejto sezóny vedľa osvedčených pretekárov z vlaňajška vyhliadol práve nášho J. Malchárka: "Jirka som si všimol v pretekoch minulý rok ako veľmi dobrého jazdca. Verím, že to bol dobrý ťah. Nechceme ho vystaviť tlaku hneď v tejto sezóne. Mal by sa v našom tíme udomácniť, aby sa cítil uvoľnene. Má potenciál, aby v ďalšom období splnil naše očakávania." Slovenský pretekár už absolvoval testy na okruhu Mugello a nevie sa dočkať úvodného štartu v novej konkurencii. "Auto má vynikajúce dynamické vlastnosti, perfektne poslúcha, ľahko sa riadi," zhrnul poznatky z minulotýždňových testov v Taliansku. "Jazdy na dráhe Mugello vyvolali vo mne pocity, aké som doteraz nepoznal. Bolo to nesmierne náročné, veď na 5,7 km okruhu sa pätnásť pilotov vošlo do jednej sekundy! Nie jedno vozidlo odišlo poškodené, či celkom zničené. Páčilo sa mi, že ani odo mňa vedenie tímu nechcelo, aby som auto šetril. Naopak. Postupne sa mi darilo stláčať desatiny, stotiny sekundy. No ťažko možno čakať, že by som mal hneď zdolať najlepších. Chcem však preniknúť do konkurencie a rozdať si to s ňou," uviedol Malchárek, ktorý považuje Porsche Supercup za špičku pyramídy, kde doteraz jazdil. "Hosťom nášho tímu v testoch bol aj známy taliansky pretekár F 1 Michele Alboreto, dosiahol približne rovnaké časy ako ja. Na prvú desiatku najlepších to však zďaleka nestačilo..." poznamenal Jirko. Ako ďalej povedal, fascinuje ho, že autá sú identické (pravidlá nedovoľujú úpravu motorov, prevodoviek), rozhodujú len malé odchýlky, takže v týchto súbojoch by sa mali naplno prejaviť kvality pretekárov. "Pre drvivú väčšinu pilotov je Porsche Supercup cieľovou stanicou. Formula 1 je totiž už o niečom inom, účasť jazdca nie je len odrazom schopností..." dodal Malchárek. On sám považuje špičku pretekárov v Porsche Supercupe za lepšiu ako niektorých v F 1. "Podľa mňa je lepšie byť v popredí Porsche Supercupu, ako leštiť volant vo formule jeden s veľkými stratami," uzavrel Jiří Malchárek.
Autor: on