Calvin Klein úspešne napreduje, ale investori, dychtiaci po kúsku z koláča, by nemali nedočkavo zadržiavať dych. Na rozdiel od svojho úhlavného súpera Ralpha Laurena americká módna skupina nemá v pláne vyjsť na verejnosť, tvrdí prezidentka a prevádzková riaditeľka Gabriella Forte. "Nepotrebujeme to - financujeme sa sami, naše príjmy boli veľmi dobré," povedala nedávno v rozhovore pre Reuters. "Musia existovať strategické plány, prečo to niekto chce urobiť, a o takých plánoch sme ešte nerokovali." Calvin Klein otvoril nedávno obchod v módnom srdci Ríma. Je to už druhý obchod jeho značky v Taliansku. Obchod v Miláne otvorili pred rokom a podľa prevádzkovej riaditeľky prosperuje dobre. Momentálne možno nájsť Kleinove obchody v 20 štátoch celého sveta a tohto roku by sa mali otvoriť štyri ďalšie obchody cK Calvin Klein - s ponukou tovaru v strednej cenovej relácii - z troch ponúkaných. Ak však európsky obraz aktivít Calvina Kleina vyzerá dobre, v Ázii to až tak dobre nevyzerá. Zatiaľ čo Japonsko vykazuje veľký rast tržieb, finančná kríza v juhovýchodnej Ázii si vybrala na tamojších obratoch daň. "Kórea je v stave chaosu a obchody sa veľmi nehýbu," uviedla Gabriela Forte. "Budeme držať krok s novým vývojom v nasledujúcich dvoch rokoch." A hoci ostatné západné firmy sa pohrnú do Číny, aby využili obrovský trh, nenásytne bažiaci po novom, módnom tovare, Calvin Klein sa nenechá vyprovokovať - aspoň nateraz. "Nech sa len hrnú. My sa pohrnieme pomaly," vyhlásila Forte. Dodala, že je nepravdepodobné, že by Calvin Klein otvoril obchod v Číne pred júnom 1999 a prezentácia sa zrejme obmedzí "na kategóriu džínsov".
Calvin Klein Jeans, podľa spoločnosti najlepšie predávaná línia značkových džínsov na svete, je najnenútenejšia z troch výrobných línií firmy. Nasleduje cK Calvin Klein, línia šiat a doplnkov v "prístupnejších" cenových reláciách, ako je Calvin Klein Collection, najdrahšia a najluxusnejšia línia výrobkov. Maloobchodné tržby značkových výrobkov Calvina Kleina dosiahli celkove 5,1 miliardy dolárov v r. 1997, oproti 4,4 miliardy v r. 1996. Maloobchodné čísla predstavujú asi dvojnásobok ziskov z veľkoobchodu. Calvin Klein predpovedá tento rok asi desaťpercentný rast tržieb, pričom asi 28 % celkových výnosov by malo pochádzať z európskych transakcií. Rímsky obchod, rozprestierajúci sa na troch vzdušných poschodiach renovovaného paláca z 18. storočia, zaberá asi 1200 štvorcových mestrov. Obchod sa nachádza v zhluku popredných módnych filiálok, no Calvin Klein sa zo všetkých síl usiloval zabezpečiť, aby sa medzi nimi vynímal. "Musíme urobiť jedno - definovať v Európe rôzne kategórie rôznych značiek, lebo podľa mňa dnes ešte chýba jasná deliaca čiara medzi značkami cK a Calvin Klein." Rozlíšenie línií v záujme zachovania atmosféry exkluzivity pre Collection a zároveň zachovanie ich podobnosti, aby si firma uchovala vernosť zákazníkov, to je balansovanie na tenkom ľade. Zatiaľ čo spoločnosť víta zákazníkov, ktorí "stúpajú" od cK ku Collection, vyhýba sa devalvovaniu drahšej línie jej spájaním s mladistvejšou, lacnejšou značkou. Calvin Klein, ktorý spolu s obchodným partnerom Barrym Schwartzom založil spoločnosť v roku 1968, nemá v úmysle dať akcie svojho duchovného dieťaťa do voľného predaja. Po agresívnom programe otvárania obchodov nastal teraz čas zamyslieť sa. "Ja považujem za momentálnu prioritu sústrediť sa na to, čo vyvíjame práve teraz," dodala. Odmietla narážky, z ktorých vyplýva, že tempo bolo príliš rýchle: "Postupujeme presne podľa plánu, všetko robíme opatrne a metódou, ktorú sme si zvolili." Calvin Klein rozvíril vody vo svete elitnej mužskej módy začiatkom tohto roku, keď sa rozhodol predviesť svoju jesennú kolekciu 1998 v Miláne.