International Risk & Payment Review. Publikácia, v ktorej došlo k spomínanému zníženiu indikátora rizikovosti, je datovaná k 15. aprílu 1998.
Pre porovnanie možno uviesť, že Slovinsko má u Dun&Bradstreet indikátor rizikovosti DB3a, Česká republika a Poľsko DB3b, Maďarsko DB3c. Všetky tieto hodnotenia patria do stupňa "spoľahlivosti". Slovensko sa nachádza v nižšom stupni "adekvátnej úverovej rizikovosti". Po spomínanom znížení indikátora rizikovosti sa však nachádza na dne adekvátneho stupňa. V stupni adekvátneho rizika sa nachádza aj Estónsko (DB4c), Lotyšsko (DB4d) a Litva (DB4d). Ak by však došlo k ďalšiemu zníženiu, dostalo by sa Slovensko zo stupňa adekvátnosti do stupňa tzv. "pochybnosti".
Dun&Bradstreet uvádza, že znížila indikátor rizikovosti po viacerých nepriaznivých ekonomických a politických signáloch. "Ekonomický rast krajiny, ktorý dosiahol v minulom roku 6,5 %, bol ťahaný predovšetkým zahraničnými pôžičkami pre časť slovenských podnikov. Tieto pôžičky značne zvýšili predovšetkým strednodobé a krátkodobé zadlženie týchto podnikov," uvádza sa v odôvodnení. Medzi ekonomickými problémami Slovenska spomenula Dun&Bradstreet aj to, že zníženie deficitu na bežnom účte platobnej bilancie z 10,5 % HDP v roku 1996 na 7,5 % HDP v roku 1997, bolo spôsobené iba administratívnym zavedením dovoznej prirážky.
Dun&Bradstreet vyjadrila aj znepokojenie nad politickým vývojom v SR, predovšetkým neschopnosťou slovenského parlamentu zvoliť prezidenta. Ako súčasť posilňovania autority premiéra Mečiara vníma Dun&Bradstreet aj vládou pripravený návrh novely volebného zákona, ktorý by mal zvýšiť šance HZDS na znovuzvolenie. "Je nepravdepodobné, že voľby v septembri budú slobodné a spravodlivé," konštatuje správa Dun&Bradstreet.
Agentúra aj napriek tomu očakáva, že po voľbách nastane situácia, keď sa Slovenská demokratická koalícia (SDK) stane jadrom budúcej menšinovej vlády v SR. V tomto prípade budú podľa Dun&Bradstreet na programe dňa výraznejšie zmeny v politickej a ekonomickej orientácii krajiny. Ak by bola zvolená vláda vedená SDK, zlepšili by sa výhľady pre riadenie spoločností, reštrukturalizáciu a kontrolu rozpočtových výdavkov. Tento vývoj však bude možný len v prípade, že SDK sa podarí zostať jednotnou.