Hospodársky výsledok slovenských nefinančných organizácií s
viac ako 20 pracovníkmi klesol z 33,55 mld Sk v roku 1996 na 32,30 mld Sk v minulom roku. Vyplýva to zo štúdie Centra pre hospodársky rozvoj. V roku 1995 bol pritom tento hospodársky výsledok 42,76 mld Sk. Zisk uvedených podnikov vzrástol z 71,90 mld Sk v roku 1995 na minuloročných 90,53 mld Sk, avšak strata ďalších podnikov v tomto odbore dosiahla minulý rok 58,23 mld Sk oproti 29,14 mld v roku 1995. Podiel stratových podnikov tak presahuje polovicu z ich celkového počtu. Rozsah platobnej neschopnosti dosahuje asi 220 mld Sk, z čoho problémové úvery bánk tvoria asi tretinu.
LIEČEBNÝ POBYT
PRE ALERGIKOV
Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) už tretí rok pripravuje pre deti trpiace bronchiálnou astmou, atopickým ekzémom a psoriázou prímorské liečebné pobyty. Ako SME informovala vedúca odboru marketingu Z. Ftáčniková, v tomto roku môžu uspokojiť vyšší počet záujemcov ako zvyčajne. V dvoch 21-dňových turnusoch sa môže odliečiť až 154 detí. Viac ako polovicu z ceny pobytu hradí VšZP tým poistencom vo veku od 7 do 15 rokov, ktorých rodičia sú aspoň 2 roky ich poistencami. Prihlášku na liečebný pobyt detí (musí obsahovať aj stanovisko odborného lekára) získajú rodičia v každej pobočke VšZP.
ČIČ A MIHAJLOVIC
O SPOLUPRÁCI
Predseda Ústavného súdu SR (ÚS SR) Milan Čič prijal včera v Košiciach vedúceho Styčného úradu vysokého komisára OSN pre utečencov (UNHCR) pre Slovensko Nikolu Mihajlovica. V pracovnom rozhovore ponúkol možnosť využívania knižných fondov UNHCR pre potreby ÚS SR a databáz v oblasti práva o utečencoch. Predstavitelia obidvoch inštitúcií sa zároveň dohodli na zorganizovaní seminára, ktorý bude tematicky zameraný na ľudské práva a slobody.
ŽSR OČAKÁVAJÚ
VEĽKÉ STRATY
Železnice SR (ŽSR) očakávajú vysoké poplatky za omeškanie prepravy nákladu do zahraničia, ktoré zapríčinil pondelkový anonymný telefonát o uložení bomby na trati Žilina - Liptovský Mikuláš. Celkovú finančnú stratu ŽSR z prerušenia dopravy ešte nevyčíslili. Najväčšie škody sú z oneskorenia zásielok, keďže stovky nákladných vagónov stáli na trati 5 až 6 hodín. ŽSR museli nasadzovať aj štyri mimoriadne vlaky na prieskum zo staníc Liptovský Mikuláš, Žilina, Vrútky a Ružomberok. V osobnej doprave sú peňažné škody relatívne nepatrné - spôsobené tým, že si niektorí cestujúci vyžiadali späť cestovné.
Autor: and