BRATISLAVA (SITA) - Slovenský gigant Slovnaft, a. s., už niekoľko rokov podporuje motoristický šport, a tak ani v tejto sezóne slovenskí špičkoví pretekári neprídu skrátka. Včera ich v Bratislave predstavili na krátkej tlačovej besede. Samozrejme, že dominantné postavenie medzi nimi má jazdec Jaroslav Katriňák, úspešný slovenský reprezentant, ktorý je majstrom sveta v endure z roku 1991, vicemajstrom sveta z roku 1995 a tri razy bol tretí. Ďalšími mužmi, ktorí pôjdu v tomto roku s podporou Slovnaftu, a. s., sú motokrosoví jazdci Tomáš Pátek, Peter Koniar, na ceste Vladimír Častka a automobiloví jazdci Stanislav Chovanec, Peter Šafár, Peter Jureňa a so slovenskou licenciou jazdiaci Jiří Malčík a Michal Gargulák.
Jaroslav Katriňák si už vyskúšal aj nový motocykel, továrenský Vertemati 500 ccm, na pretekoch v Španielsku, kde skončil na 4. mieste a v Portugalsku, kde obsadil 5. miesto. "Podľa mňa to bol dobrý štart do novej sezóny, po ktorom nasledovalo víťazstvo v Taliansku neďaleko Ancony na medzinárodných majstrovstvách Talianska. Bolo to vlastne prvé - historické - víťazstvo motocykla Vertemati v súťažiach enduro. Samozrejme, že sa oslavovalo, ale pre mňa je rozhodujúce, že stroj je továrenský, má výborné pérovanie a zlepšený krútiaci moment. Pracuje sa však ešte na ráme a sklone prednej vidlice, aby sa zlepšilo jej zatáčanie. Stroj má výrobné číslo 001, čo vlastne ilustruje i to, že je vo vývoji, ktorý chce aj dizajnérsky zvládnuť do konca tohto roku. Samozrejme, že pomýšľam na čo najlepšie umiestnenie a verím, že na takomto stroji a s podporou Slovnaftu, a.s., sa mi to podarí."
Vladimír Častka prišiel na stretnutie o čosi neskôr, ale priamo z testovania v Brne. Aj on pôjde v novej sezóne na novom stroji, na ktorom už skončil v španielskom Albacete v pretekoch seriálu ME na 10. mieste. "Moja nová Honda NSR je kópiou továrenského modelu 97, na ktorej výrobu získala licenciu japonská firma, ktorá vyrobila len tri kusy. Jeden mám ja, dva zostali v Japonsku. V Albacete som skončil desiaty, ale zatiaľ ešte nie som zžitý s motocyklom a potrebujeme ho doladiť. Verím, že ak všetko pôjde podľa našich predstáv a bude nám priať aj šťastie, prepracujem sa aj vyššie. Preteky v seriáli ME sú mimoriadne dramatické, pretože sú v prvom rade súťažou jazdcov, ktorí sa tlačia nahor, kým v súťažiach Grand Prix sú to predovšetkým súboje fabrických obrov."