y ma potľapkal po pleci a povedal, že to zvládnem." Ten spomenutý film sa volá Rainmaker (na Slovensku prekladaný ako Čarodejník) a podľa Grishamovej rovnomennej knihy ho nakrútila jedna z kultových postáv svetovej kinematografie Francis Ford Coppola. Bolo to už šieste filmové spracovanie Grishamovej knihy, čím sa "šarmantný chlapík z juhu" definitívne zaradil medzi svetovú extratriedu svetovej vysokonákladovej literatúry - k M. Crichtonovi a S. Kingovi. Ostatne, Coppolov film patril k najúspešnejším filmovým spracovaniam Grishamových kníh a aj tržby, ktoré neklamú, hovoria, že ide o úspešný divácky počin. Čím to je, že takmer každá kniha Johna Grishama ako magnetický vír ťahá režisérov a producentov k jej vizuálnemu stvárneniu? - pýtajú sa odborné filmové magazíny. S. Pollack, A. J. Pakula, J. Schumacher, J. Foley i F. F. Coppola - teda všetci doterajší režiséri Grishamových kníh - takmer unisono hlásia: "Pretože Grisham to nie je len právnický bestseller, kde v konečnom dôsledku je hlavným hrdinom len bitka paragrafov. Atmosféra akcie, dôverná znalosť prostredia súdnych siení, iskrivé dialógy a najmä viacvýznamová osnova deja, ktorá uvoľňuje priestor pre tvorivú prácu..." V týchto intenciách sa pohybuje aj Grishamov román Partner, ktorý v preklade A. Redlingerovej nedávno vyšiel vo vydavateľstve IKAR (vydavateľstvo má na Grishama na Slovensku výhradné autorské právo). Je až neuveriteľné, s akou detailnou pedantnosťou si Grisham stráži čistotu faktov z právneho hľadiska. Autor to nikdy nezabudne v úvode svojich kníh zdôrazniť: "Priatelia mi na otázky odpovedali vždy pravdivo. Ako vždy, chyby sú len moje..." Nech je ako chce, na dvestoosemdesiatich stranách textu sú "chyby" minimalizované s vedomím perfekcionistu. Hoci teda Grisham ovláda milióny čitateľov, manipulácia je bezbolestná, ba niekedy aj povznášajúca...
Autor: pet