Miestom stretnutia je hotel v Marseille. Hotovosť je 26 000 šilingov. Samozrejme, v hotovosti. Nedostanete za to kokaín alebo ecstasy, ale vstupenku na finále majstrovstiev vo futbale 12. júla v Paríži. Také jednoduché je byť pri tom. Obchod sa ponúka na letákoch, ktoré obyvatelia Marseille nachádzajú pod ochrannými sklami na svojich automobiloch. Stačí zavolať na jedno z dvoch telefónnych čísel, aby sa záujemca po polhodinovom čakaní dohodol s priateľským hlasom. V spomenutom prípade zaplatíte päťkrát viac, ako je oficiálna cena predaja. Tak to chce zákon ponuky a dopytu, píše rakúsky Der Standard. Aj keď opätovný predaj vstupeniek na MS je v princípe protizákonný, nemá nikto proti tomu účinný prostriedok. Pri vstupe na štadión budú len bezpečnostné kontroly, nikto nebude porovnávať figurujúce meno na lístku s majiteľom lístka. Obchod s lístkami prekročil hranice Francúzska. Len tak sa dá vysvetliť, že v Japonsku je 40 000 lístkov v obehu, aj keď podiel vstupeniek pre krajinu je desaťkrát menší. Dokonca na zápas Japonska s Jamajkou, kde je oficiálna cena vstupeniek 320 šilingov, sa hrdo platí 5000 šilingov. V Anglicku by malo byť v predaji na čiernom trhu asi 10 000 až 20 000 vstupeniek, a asi 40-krát drahšie ako pôvodne. Hlavnou príčinou cenovej explózie sú malé štadióny vo Francúzsku, lebo len jedna desatina z 20 miliónov záujemcov mohla byť uspokojená. K tomu ešte tlačilo ministerstvo športu tendenciu nízkych cien vstupeniek, aby boli zápasy všetkým prístupné. To však len zvýšilo ich ceny na čiernom trhu. Optimálne riešenie neexistuje.
Autor: ZATL, ph