ŠAĽA (SME - mat) - „Buď pozdravený majestátny Váh, prekrásny syn Tatier. Dnes nadišla tá chvíľa, keď po prvý raz otváram tvoje vody plavbe pre blaho všetkých Slovákov.“ Veršovaným príhovorom odomkol splavnenie dolného Váhu predseda vlády V. Mečiar v sobotu v Šali pri odovzdávaní do užívania prvého riečneho prístavu na Váhu. „Lode nakladané v tomto prístave budú môcť pristávať v prístavoch Čierneho a Baltického mora. Len Duslo Šaľa by malo ročne po vode prepraviť asi 60 tisíc ton materiálu,“ povedal premiér. Hlavným cieľom vytvorenia vážskej vodnej cesty je prepojenie riek Dunaj, Váh a Odra, ktorým by v stredoeurópskom regióne vznikla spojnica ciest z Baltu na juh. Celková trasa vážskej vodnej cesty meria 250 kilometrov a s jej budovaním sa začalo v roku 1993. Prvá, v sobotu otvorená etapa vedie z Komárna do Serede a meria 75 kilometrov. Na jej trase sa nachádza i Vodné dielo Selice. Z novootvoreného šalianskeho prístavu v sobotu odštartovali aj vyhliadkové lode - ako prvá absolvovala plavbu z prístavu a preplavenie plavebnou komorou Selíc osobná loď Kriváň na palube s premiérom, ministrom pôdohospodárstva Bacom a zástupcami štátnej správy. Celkové náklady na vybudovanie prvej etapy vážskej cesty dosiahli 4,008 miliardy Sk, z toho samotné VD Selice stálo približne štvrtinu, čo je 890 miliónov Sk.