slov predstaviteľov ACEA majú problémy na ázijských trhoch tiež ďalekosiahle následky na celosvetovú ekonomiku a predajcovia európskych automobiliek pravdepodobne nedosiahnu na japonskom trhu očakávané výsledky.
Prezident ACEA a predseda predstavenstva automobilovej spoločnosti BMW Bernd Pischetsrieder zdôraznili, že hlavné kroky musia urobiť predovšetkým samotní Japonci. Ak jen, ako jedna z najsilnejších svetových mien, sa neoživí v krátkom čase a ázijská kríza bude naďalej pokračovať, môže to mať negatívne následky tiež na európsky automobilový priemysel. Prezident ACEA sa zmienil, že je veľmi dôležité, aby boli ihneď použité všetky dostupné prostriedky, vrátane pro- striedkov Medzinárodného menového fondu, WTO a Svetovej banky. Výrazná devalvácia jenu by mala zvýšiť konkurencieschopnosť výrobcov japonských automobilov. Táto skutočnosť, vyplývajúca zo zmien kurzov, je pre japonských výrobcov veľmi pozitívna, avšak má zvyčajne krátkodobý charakter. Jednostranné protekcionistické opatrenia môžu vyvolať zostrenie krízy. Podľa slov predsedu automobilovej spoločnosti BMW, japonská kríza bola spôsobená nedostatkom deregulácie, pričom technické normy a požiadavky environmentálnej politiky musia byť harmonizované, ak trhy majú ostať naďalej otvorené. Napriek riziku v južnej a juhovýchodnej Ázii sú tieto trhy veľmi dôležité pre budúcnosť európskeho automobilového priemyslu.