BRATISLAVA (SME - r) - TV Markíze dôveruje 69 %, Slovenskému rozhlasu (SRo) 65 % a Slovenskej televízii (STV) 49 % respondentov. Vyplýva to zo sociologického výskumu Inštitútu pre verejné otázky v Bratislave (IVO) v dňoch 2. až 10. júla. Zber údajov realizovala agentúra FOCUS. Výberová vzorka 1 112 respondentov zahŕňa obyvateľov Slovenska vo veku od 18 rokov a je reprezentatívna z hľadiska pohlavia, veku, národnosti, vzdelania, veľkosti sídla a kraja. Viac dôvery k STV a k SRo pociťujú respondenti s nižším vzdelaním a staršieho veku. Najmä v prípade STV je väzba dôvery na vzdelanie respondentov silná. Na druhej strane vzdelanejším a mladším ľuďom pripadá dôveryhodnejšia TV Markíza.
Dôvera k TV Markíza, k STV a k SRo je politicky polarizovaná. Slovenskej televízii prejavujú dôveru priaznivci strán vládnej koalície, z nich najmä z Hnutia za demokratické Slovensko (HZDS). Priaznivci strán opozície k nej pociťujú prevažne nedôveru, z nich najvýraznejšie priaznivci Slovenskej demokratickej koalície (SDK). Politická polarizácia sa najmenej vzťahuje na Slovenský rozhlas, ktorému dôveruje väčšina prívržencov všetkých strán okrem maďarských. Prívrženci vládnej koalície však pociťujú voči Slovenskému rozhlasu väčšiu dôveru ako priaznivci opozície.