1995
- presun rozhodovacích privatizačných kompetencií z vlády a ministerstva privatizácie na koalíciou ovládaný FNM
- rýchly rozbeh priamych predajov za symbolické ceny bez známych pravidiel a kritérií, bez možnosti transparentného a súťažného postupu a bez možnosti kontroly
- priama aj nepriama diskriminácia zahraničných záujemcov
- zrušenie kupónovej privatizácie a jej nahradenie nepripravenou a zmätočnou "dlhopisovou privatizáciou"
- plošné aj adresné, administratívne aj legislatívne obmedzovanie vplyvu investičných fondov a spoločností
- prijímanie protizákonných a protiústavných rozhodnutí a zákonov v
NR SR, ktoré majú zabezpečiť zvýhodnené postavenie úzkym skupinám politických priaznivcov (potvrdili to neskôr aj nálezy Ústavného súdu)
1996 (pokračuje kontinuita s rokom 1995)
- narastá zvýhodňovanie vybratých privatizátorov, čím sa zvyšujú aj straty FNM
- prejavuje sa politické pozadie privatizačného procesu, vznikajú indície o účasti politických špičiek na privatizačných kauzách
- vznikajú koaličné spory, spojené so snahou o rýchlu privatizáciu bánk, ktoré vyústili až do koaličnej krízy (pri odpočte V. Mečiar tvrdil, že "rozhodnutie, ktorým reštrukturalizácia bánk a vývoj vlastníctva boli v roku 1996 zastavené, považujem za nešťastné a toto rozhodnutie prinieslo mnoho ekonomických škôd. Na úkor politiky utrpela ekonomika")
- prerastanie klientelizmu z oblasti privatizácie do ostatných oblastí ekonomického a spoločenského života
- explicitné opustenie idey zamestnaneckej privatizácie
- pokračujúci nekompetentný postup organizácie dlhopisovej privatizácie
- prvé prejavy tzv. tretej vlny privatizácie, t. j. odpredaja strategických podielov privilegovanými privatizátormi zahraničným investorom za reálne ceny
1997 (pokračuje kontinuita s rokmi 1995-96)
- pokračujú priame predaje v réžii FNM napriek nálezu Ústavného súdu o protiústavnosti presunu kompetencií o priamych predajoch z vlády na FNM (stalo sa počas novembrovej noci 1994)
- narastanie krízy likvidity FNM a potvrdenie jeho neschopnosti splatiť dlhopisy po lehote ich splatnosti k 31. 12. 2000 (pozri aj tabuľku o znižovaní kúpnych cien)
- ďalšie potvrdzovanie straníckej privatizácie
- prípady revízie rozhodnutia o privatizácii, ktorej účelom bol opakovaný predaj toho istého podniku tomu istému nadobúdateľovi, ale už za nižšie ceny
- prvý veľký prípad priamej privatizácie v prospech jedného z vedúcich predstaviteľov FNM (Baňa Záhorie predaná R. Zbořilovi)
- potvrdzuje sa nekoncepčnosť tzv. dlhopisovej privatizácie
- kolaps IRB aj v dôsledku nekompetentnej politiky FNM
1998 (najnovšie prejavy)
- FNM nemá dostatok likvidity na splatenie dlhopisov občanom starším ako 70 rokov a musí si požičiavať v zahraničí
- opakovane vládna koalícia odmieta umožniť kontrolovateľnosť FNM orgánmi Najvyššieho kontrolného úradu
- poslanci ZRS predkladajú návrh ústavného zákona o neprivatizovaní strategických energetických podnikov, po jeho neprijatí sa začína vážne hovoriť o referende o tejto otázke
- dnes sa koná valné zhromaždenie Slovenskej poisťovne - napriek zákazu jej privatizácie je možné, že navýšením imania v prospech VSŽ bude táto inštitúcia de facto sprivatizovaná košickými železiarmi.