Rím 22. januára (TASR) - Taliansky premiér Silvio Berlusconi sa v prvých šiestich mesiacoch po nástupe do funkcie objavoval v elektronických médiách najčastejšie zo všetkých politikov.
Z dnes zverejneného prieskumu vyplýva, že verejnoprávna televízia RAI venovala Berlusconimu od začiatku júna do začiatku januára 388 minút vo svojich spravodajských reláciách. Opozičný vodca Francesco Rutelli bol na obrazovke iba 155 minút.
Na všetkých troch programoch RAI dostal Berlusconi 811 minút priestoru v porovnaní so 406 minútami pre Rutelliho.
Ešte výraznejšie sú rozdiely v Berlusconiho vlastnom mediálnom impériu. Stanica Mediaset venovala premiérovi 675 minút vysielacieho času, Rutelli sa musel uspokojiť s 39 minútami. Tieto údaje zverejnila RAI, pretože najväčšia talianska súkromná televízia to odmietla urobiť.
Vysielací čas pre politikov bol horúcou témou vlaňajšej predvolebnej kampane v Taliansku. Berlusconiho prívrženci obviňovali RAI zo zvýhodňovania vtedajšej vlády ľavého stredu a žiadali zákaz politických a humoristických relácií vo verejnoprávnej televízii.
Berlusconiho mediálny koncern vlastní tri zo šiestich celoštátnych televíznych staníc. Po zvolení za premiéra Berlusconi sľúbil, že z toho vyplývajúci konflikt záujmov vyrieši. Doteraz tak ale neurobil.