BRATISLAVA (SME - and) - Charitatívna dvojmesačná kampaň, ktorej cieľom je finančne podporiť prevádzku telefonických Detských liniek záchrany Slonadu v Nitre a Banskej Bystrici sa včera začala v rámci celého Slovenska a vyvrcholí 30. októbra tzv. Dňom červených nosov. Na tlačovej besede v Bratislave o tom informoval J. Heriban, riaditeľ vonkajších vzťahov spoločnosti EuroTel, ktorá akciu v spolupráci s mnohými ďalšími združeniami, firmami a mediálnymi partnermi pripravila. Každý záujemca si bude môcť zakúpiť vo všetkých novinových stánkoch a asi na 500 vybraných poštách červený nos v hodnote 30 Sk, ktorý má pripomenúť úprimný detský smiech všade tam, kde sa zjaví jeho symbolický nositeľ - klaun. Podľa slov výkonnej riaditeľky Slovenskej nádeje dieťaťa M. Kováčovej v minulom roku, keď sa predalo 43 tisíc červených nosov, na linky volalo vyše 40 tisíc detí, z ktorých štyri percentá trápil syndróm týraného a zneužívaného dieťaťa. Zo 745 hovorov na linke v Nitre sa 63 percent týkalo sexuálneho zneužívania, 28 percent telesného týrania, 6 percent zanedbávania a 3 percentá psychického týrania.