BRATISLAVA (SME - rf) - Pre verejnoprávnu Slovenskú televíziu (STV) sú spoty "Volím, teda som", ktoré majú povzbudiť prvovoličov k účasti na voľbách, iba "masírovaním mozgov". Spoty vyrobilo Občianske združenie Hlava 98 a vysiela ich asi 20 súkromných rozhlasových staníc a TV Markíza. Ide o spoty, kde oslovený, zväčša verejne známy mladý človek, hovorí, prečo pôjde voliť. V spote sa objavujú napríklad hokejisti Jaromír Jágr, Pavol Demitra, druhá najlepšia snoubordistka sveta Jana Šeďová, skupina Hex a podobní. STV odvysielala dva príspevky, ale potom podľa Vladimíra Taliana zo združenia Hlava 98, zástupca generálneho riaditeľa STV Štefan Dlugolinský vysielanie príspevkov zastavil, pretože "…ide o masírovanie mozgov". Neskôr bol Š. Dlugolinský ochotný pristúpiť na odvysielanie, ale s podmienkou, že spoty stiahne TV Markíza. Ešte väčší problém však nastal v súvislosti s krádežou scenára jedného zo spotov. Hlava 98 chcela pripraviť spot s pracovným názvom Blondínky, ktorého hlavnou myšlienkou bolo, že aj blondínky budú voliť a brunetky podporujú blondínky. Malo ísť o vtipný, odľahčený spot, mierený predovšetkým na skupinu prvovoličov vo veku od 18 do 22 rokov. Podľa V. Taliana však scenár a myšlienku apolitického spotu ukradla NEI Eriky Vincourekovej a nakrútila ho ako svoj spot, ktorý používa v predvolebnej kampani a blondínky v ňom tvrdia, že budú voliť NEI. Ako uviedli predstavitelia Občianskeho združenia Hlava 98, po zväčšení obrazu s blondínkou, ktorá hovorí, že aj "blondínky budú voliť NEI", navyše podľa otvárania úst zistili, že pôvodne spot nakrútili s textom "blondínky budú voliť HZDS", a bol teda nakrútený pre vládne hnu- tie. Potvrdili to aj odborníci - logo- pédi a nepočujúci, ktorí dokážu čítať z pier.