Ubytovacie zariadenia vo Vysokých Tatrách lákajú hostí na nižšie ceny

VYSOKÉ TATRY (SME - kim) - Čas od konca septembra do Vianoc je vo Vysokých Tatrách príznačne nazývaný "mŕtvym obdobím". Ubytovacie zariadenia majú na jeseň väčšie problémy s obsadenosťou a hostia, zvyčajne dôchodcovia, nevedia, ako naložiť s voľným časom.

Informačné kancelárie združenia cestovného ruchu na Štrbskom Plese, v Starom Smokovci a v Tatranskej Lomnici už majú k dispozícii aktualizované ponuky všetkých blízkych atrakcií. S cieľom zvýšiť návštevnosť v mimosezónnom období prišla tento rok Agentúra pre rozvoj cestovného ruchu v regióne Tatier. Program víkendových pobytov - Chuť Tatier - jeseň 98 - pripravila v spolupráci so svojimi členskými ubytovacími zariadeniami, reštauráciami a atrakciami v regióne. Program potrvá do 13. decembra a okrem výrazných zliav na ubytovaní ponúka aj výhodné zľavy v múzeách, galériách, jaskyniach, ale aj v reštauráciách, ktoré ponúkajú regionálnu gastronómiu. Hoci agentúra oslovila takmer 50 členských hotelov a penziónov, len 12 z nich sa do programu zapojilo. "Žiaľ, spolupráca ubytovacích zariadení a atrakcií je zatiaľ slabá. Väčšina kultúrnych inštitúcií je štátna a nemajú veľkú snahu zapájať sa do podobných programov. Veríme, že čoskoro pochopia, že je to pre ne výhodné," povedal riaditeľ agentúry Ján Kuska. Podľa jeho slov záujem o pobytové programy s témou Chuť Tatier prejavilo vyše 300 ľudí. Dodal, že aj pre agentúru je to testovací ročník, v ktorom chcú preskúmať úspešnosť spoločného marketingu hotelov, atrakcií a reštaurácií. Nezanedbateľným cieľom programu je prostredníctvom informácií na voucheroch pomôcť návštevníkovi s rozhodovaním, ako stráviť voľný čas. Možností v tatranskom a podtatranskom regióne je podľa neho dosť, len nie vždy o nich hostia vedia.V JORDÁNSKU JEDEN Z VRCHOLOV SEZÓNY

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jordánsky turistický priemysel, ktorého prínos do štátnej pokladnice predstavuje 900 miliónov dolárov ročne, má poklad v tisícky rokov starom meste Petra. Pokladom nie je bájna skrýš neobjavenej koristi, ukrytej v jednej z jaskýň a hrobov v horách, ale stály prílev turistických dolárov do vládnych pokladníc. Kamel Mahadin, riaditeľ miestnej plánovacej rady, vyjadril nádej, že pri existujúcej a stále sa rozširujúcej infraštruktúre a propagácii by mohol narásť počet návštevníkov o dva roky až na 600 000. Existujú však aj negatívne faktory ovplyvňujúce turizmus v tejto oblasti: domáce nepokoje, pat v arabsko-izraelských mierových rozhovoroch a séria ukážok sily medzi susedným Irakom a OSN. Petra, starobylé mesto s pozoruhodnými ružovými stavbami, je centrom turistiky a predstavovalo v r. 1996 90 % vstupného, vybraného pri všetkých rímskych, biblických a iných pamiatkach v Jordánsku. V 90. rokoch zažilo prílev investícií, ktoré umožnili rekonštrukciu pamiatok, výstavbu ciest a zlepšenie turistických kapacít. Pritom sa odkryli pôvodné kamenné dlažby, reliéfy tiav v životnej veľkosti, symbolizujúce historickú úlohu Petry ako cieľa kupeckých karaván. Byzantskú kaplnku s jej vzácnymi živými mozaikami prikryli, zatiaľ čo "chrámový" komplex sa naopak postupne odkrýva. Hoci Petru navštevujú záujemcovia z radov "Západniarov" i Arabov zo zálivu celoročne, vrchol sezóny predstavuje jar a jeseň.

SkryťVypnúť reklamu

EGYPT SA PO MASAKRE SPAMÄTAL

Keď militantní moslimovia zabili pred rokom v Luxore 58 dovolenkárov, ich terčom bol lukratívny egyptský turistický priemysel, hlavná opora ekonomiky. Masakra zo 17. novembra predstavovala úder pre turistický ruch, ale egyptské hospodárstvo ako celok sa z neho spamätalo. Egyptskí obchodníci v snahe zažehnať dozvuky luxorského útoku financovali nezávislé vyšetrovanie bezpečnosti v Egypte a predložili výsledky americkému Kongresu. Bola to prvá iniciatíva súkromného sektora v oblasti žiarlivo stráženej štátom. Egypt vyvinul krátko po masakre ofenzívu šarmu, aby prilákal späť turistov a aby uistil zahraničných investorov, nevyhnutných pre úspech reforiem voľného trhu. V januári primäl 20 arabských štátov, aby nazvali rok 1998 Rokom arabského turizmu v Egypte. Nový minister vnútra rýchlo ubezpečil americké firmy, že štát maximálne posilní bezpečnosť. V decembri národná banka schválila trojmesačné obdobie odkladu splácania dlžôb pre turistické spoločnosti. Nenastal hromadný odlev investorov. Pokiaľ ide o počet turistov, v decembri klesol na 178 000, najnižšiu úroveň za takmer tri roky. Už v júni sa však vyšplhal späť na 250 000. Minister turizmu povedal, že Egypt investuje 11 miliárd dolárov do 656 turistických projektov, čo dokazuje dôveru, akú vkladá do budúcnosti priemyslu.

SkryťVypnúť reklamu

VOĽNÝ VSTUP NA SVÄTÝ ATHOS

Vstup na grécku Svätú horu Athos je od októbra voľný pre všetkých cudzincov-mužov (ženám sa vstup nepovoľuje), ktorí žijú v Grécku alebo sa legálne zdržiavajú na území Grécka. Doteraz potrebné povolenie gréckeho ministerstva zahraničných vecí, prípadne ministerstva pre Macedóniu a Tráciu, sa už nevyžaduje. Keďže sa očakáva zvýšený záujem o návštevy, a možnosti miestnych kláštorov sú obmedzené, odporúča sa všetkým záujemcom pred návštevou kontaktovať Úrad pre záležitosti Svätého Athosu v Thessalonikách, ulica Kanari 21, telefón: 003-31-950 925, fax: 003-31-942 742.

(REUTERS, TASR)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 446
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 085
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 631
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 042
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 1 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 722
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 577
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu