al na budúci rok o 6,9 miliardy korún viac ako tento rok, podľa ministra dopravy to však vzhľadom na situáciu, v akej sa nachádza slovenské hospodárstvo, neprichádza do úvahy. "Existujú mnohé úseky, kde chodia vedľa seba vlak a autobus. Budeme teda musieť určiť priority. Zjednodušene povedané, kde chodí vlak medzi dvoma mestami, tam zrejme nebudeme poskytovať dotáciu na autobusovú dopravu a naopak," povedal minister. Zároveň bude potrebné presunúť niektoré sociálne výdavky z tohto rezortu do rezortu sociálnych vecí. Podnikom SAD by mohlo pomôcť ich pretransformovanie na zamestnanecké akciové spoločnosti. "Keď zamestnanci, šoféri autobusov, uvidia, že efektívnosť sa odrazí na ich príjmoch, budú schopní nájsť obrovské rezervy," myslí si G. Palacka. V mnohých okresoch už cestujúca verejnosť pocítila obmedzovanie spojov, hlavne autobusov. Štát, ktorý si objednáva poskytovanie zliav, prepravu do koncových obcí a reguluje výšku cestovného, straty z poskytovania týchto výkonov plne nepokrýva. Podniky SAD už nestačia vykrývať straty ani nepravidelnou dopravou pre cestovné kancelárie počas letnej sezóny či poskytovaním iných služieb, ako sú opravy a podobne. Vozový park je veľmi zastaraný a vyše 85 percent z 5400 autobusov SAD je fyzicky opotrebovaných. Podobne sú na tom železnice.