Túto prestížnu svetovú udalosť na poli sklárskeho výtvarníctva oboslali tento rok umelci zo 40 krajín sveta 534 objektmi. Medzinárodná štvorčlenná porota vybrala na výstavu, ktorá bola uplynulý mesiac v Center Hall v Ishikawa Industrial Center, 104 sklenených objektov od umelcov z 23 krajín, pričom Grand Prix s dotáciou milión jenov (asi 300 tisíc Sk) udelila americkej výtvarníčke Mary van Clineovej. Zo Slovenska sa okrem oceneného Š. Palu zúčastnila na trienále aj jeho manželka Zora Palová, ktorá v súčasnosti prednáša sklárske výtvarníctvo na anglickej University of Sunderland, situovanej neďaleko Newcastlu. Rodák zo Zlína Š. Pala, ktorý v roku 1974 absolvoval Vysokú školu výtvarných umení v Bratislave na dnes už legendárnom oddelení skla u prof. V. Cíglera a odvtedy žije v Bratislave, patrí medzi popredných európskych tvorcov sklenených objektov. Zúčastnil sa na desiatkach individuálnych i kolektívnych výstav doma i v zahraničí, pričom za svoju tvorbu získal množstvo medzinárodných uznaní. Z tých posledných spomeňme aspoň Grand Prix z Trienále sklenenej plastiky v nemeckom Norimbergu z roku 1993. Na väčšine svojich výstavných prezentácií sa Š. Pala zúčastnil spolu s manželkou Zorou, čo potvrdzuje aj ich spoločný monumentálny objekt, ktorý bol za účasti princa Charlesa nedávno sprístupnený pred vstupom do budovy National Glass Centre v anglickom Sunderlande. "Hodnota ich tvorby dozrieva v syntéze i na križovatke dvoch základných ciest i hlavných tendencií moderného sklárskeho umenia," píše o ich tvorbe slovenský kunsthistorik B. Bachratý. "Tá pravá tendencia akcentuje princípy geometrickej štylizácie tvaru i skladby. Prezentuje presne definované jednoduché, archetypové i zložitejšie objekty, využíva techniku brúseného skla, racionálno-konštruktívne princípy a fenomén čírej vznešenej matérie vyzdvihuje ako hlavný prvok silu so živlom … V kúzelnom procese tvorby manželov Palových môžeme hovoriť o zaklínaní a odklínaní hmoty, ktorá ich tvorivým dotykom získava nové dimenzie v smere skleneného času i v rámci nekonečného priestoru skla v skle…"