ojej rodine, a predovšetkým túto skutočnosť považujú za hlavný faktor ich stresu. Približne 50 % ľudí uviedlo ako dôvod nerealistické a neralizovateľné uzávierky a neustály časový tlak. Viac ako 40 % identifikovalo ako jeden z faktorov pracovného stresu slabú komunikáciu medzi ľuďmi na pracovisku.
Ďalšie zistenie v štúdii priniesli takéto závery:
- 86 % respondentov sa domnievalo, že v ich organizácii bol problémom stres, 36 % ho hodnotí ako podstatný problém,
- 79 % identifikovalo zvyšujúcu sa absenciu ako hlavný symptóm stresu zamestnancov,
- 53 % si všimlo tento pracovný tlak ako niečo, čo by mohla firma využiť viac proaktívne.
95 % sa pozerá na zodpovedných manažérov ako na faktor na pracovisku, ktorý môže výrazne pomôcť zamestnancom vysporiadať sa so stresom.
Patricia McGuinesssová, expertka zaoberajúca sa pracovným stresom, hovorí: „Zamestnanci potrebujú pocítiť, že môžu hovoriť o tomto probléme bez obavy zo vzájomného obviňovania. Takto spoločnosti dostanú presný obraz o negatívnych procesoch, praxi a zlom rozložení práce, ktoré vplývajú na zamestnancovu výkonnosť. Úspešne identifikovať a odstrániť podstatu negatívneho tlaku totiž prináša skutočné výhody.“
Ďalej prieskum určil aj pozitívne vplyvy, ktoré môžu výrazne napomôcť pri redukcii stresujúcich faktorov. Ide predovšetkým o:
- dobrú komunikáciu medzi zamestnancami (68 %),
- reálne stanovené uzávierky (53 %),
- zmocnený personál (32 %),
- zvyk neobviňovať sa navzájom (45 %),
- možnosť zvoliť si flexibilnú formu práce (44 %).
- podporu rodiny.
Zaujímavé je, že organizačná a technologická zmena sa uvádza ako hlavná udalosť u takmer dvoch tretín opýtaných, 55 percent uvádza, že hlavou udalosťou je, že ich firma zaviedla novú technológiu.
Patricia McGuinessová to komentuje: „Tempo zmien vo firmách nie je prispôsobené rozvoju zamestnancov prostredníctvom určitej dobrej ochrannej siete v rámci opatrení voči stresu a dobrým organizáciou pracovnej pozície. Mať takúto politiku určenú na odbúravanie stresu, ktorá sa stane bežnou súčasťou firmy a rozvíja sa spolu s ňou, môže pomôcť redukovať pravdepodobnosť individuálnej skúsenosti s pracovným stresom, zvýšiť úroveň produktivity a v konečnom dôsledku znamenať výhodu pre samotnú firmu.