súdu sa odvolajú.
Štrajk vyhlásili po tom, čo v nedeľu zástupcovia Maďarských štátnych železníc (MÁV) a odbory nedosiahli dohodu v súvislosti so zvýšením miezd. Vedeniu MÁV sa však podarilo odvrátiť hrozbu generálneho štrajku na železnici, keď s ďalšími dvoma odborovými združeniami, s MSZ, ktoré združuje strojvodcov, a s VSZ, ktoré obhajujú záujmy prevádzkových zamestnancov železnice, sa ešte 31. decembra dohodlo na zvýšení reálnych miezd o dve percentá.
Vedenie VDSZSZ ešte v nedeľu trvalo na zvýšení reálnych miezd o sedem percent, a tak ho vedenie železníc už v pondelok žalovalo pre porušenie zákona o štrajkoch. Výzvu VDSZSZ na uskutočnenie štrajku poslúchlo len osem percent z 56 tisíc maďarských železničiarov, ale vlaková doprava v celej krajine sa štrajkom silne narušila, pretože na štrajku sa zúčastnila veľká časť výhybkárov a vedúcich vlakových čiat. V pondelok sa železnice pokúsili minimalizovať dôsledky štrajku nasadením štrajkokazov a náhradnou dopravou na niektorých úsekoch. Štrajk však postupne ochromil železničné spojenie s okolitými štátmi vrátane Slovenska. Už v pondelok na požiadanie maďarských a rakúskych železníc niektoré rýchliky medzi Budapešťou a Viedňou odklonili cez Bratislavu.
Štrajk pokračoval aj po tom, čo generálny riaditeľ MÁV István Sipós v noci na utorok po hektických rokovaniach so zástupcami štrajkujúcich zomrel na zlíhanie srdca. V utorok o polnoci maďarské železnice prerušili medzinárodnú železničnú prepravu smerujúcu do Maďarska i z Maďarska do zahraničia. Tento krok sa zdôvodňoval tým, že prevádzkovatelia železníc v okolitých krajinách už nechcú prijímať vlaky z Maďarska. Podľa agentúr išlo predovšetkým o postoj rakúskych železničiarov, ktorí tak chceli vyjadriť solidaritu svojim maďarským kolegom. Napriek ochromeniu medzinárodnej dopravy MÁV prijímali zo Slovenska vlaky s uhlím a pohonnými hmotami.
Od pádu komunizmu v Maďarsku usporiadali železničiarske odbory, ktoré patria v krajine k najsilnejším, už desať štrajkov. Najdlhší a najrozsiahlejší štrajk v apríli 1995 trval 86 hodín a zúčastnilo sa na ňom 30 percent zamestnancov MÁV.