Výkvet slovenských cestoviek, slušné zastúpenie zahraničných turistických subjektov, ale na druhej strane znateľný pokles v účasti regiónov sú charakteristické pre tohtoročný Slovakiatour, medzinárodný veľtrh cestovného ruchu, ktorý otvorili včera v bratislavskej Inchebe. Nebyť invenčnej expozície Malokarpatského regiónu, hornej Nitry a niekoľkých ďalších regionálnych vystavovateľov, návštevník, bažiaci po turistických atraktivitách Slovenska, by sa tu nemal kam podieť. Situáciu čiastočne vylepšuje Slovenský zväz vidieckeho turizmu a agroturizmu so svojou rozložitou "kolibou" so štýlovým posedením. Mnohé cestovné kancelárie na svojej nákladnej veľtržnej prezentácii viditeľne nešetria. Mnohé netaja, že majú pred sebou komplikovanú sezónu. "Niektoré ceny našich zájazdov stúpli o 10, iné o 20 percent, niektoré nešli hore vôbec," hovorí Dušan Muňko, riaditeľ CK Satur, ktorú včera, v úvodný deň veľtrhu, vyhlásil časopis Cestovateľ za víťaza ankety o najobľúbenejšiu cestovnú kanceláriu. Podľa Muňka ďalším závažným faktorom je neprehľadná situácia okolo Slovenských aerolínií, ktoré dosiaľ nedostali licenciu, ale mnohé cestovky už s nimi podpísali zmluvy. Satur zatiaľ nie. Vyčkáva. "Naše ceny sa zvýšili len o 6 percent," usmieva sa riaditeľ piešťanskej CK Fifo Tibor Bajaník. Ako prezradí, Fifo začal s predajom letnej sezóny ešte vlani v novembri a doteraz už má 8 tisíc predaných miest. Alfa travel zvýšil ceny do Bulharska o 300 korún na osobu, Aquamarin zdražel o 10-15 percent, rovnako aj Intermedial. Seneca Tours ohlasuje poskočenie cien o 5-15 percent, Sorea o 5-10 percent, Kartágo tours zase informuje, že hladina ich najlacnejších zájazdov sa cenovo neposunula. Nejedna CK ponúka veľtržné zľavy. Treba prísť a porovnávať...
TÁŇA RUNDESOVÁ