nikačných služieb. Nie je vylúčené, že dôjde aj k racionalizačným zásahom do grafikonu vlakovej dopravy. Hospodárenie železníc sa skončilo v roku 1998 so stratou 9,3 miliardy korún, čo je dvakrát toľko ako súčet straty zo všetkých rokov existencie ŽSR. Takú stratu nezaznamenal v doterajšej histórii na Slovensku nijaký podnik. V roku 1996 vykázali ŽSR prvýkrát stratu 497 miliónov korún, v roku 1997 to bolo už 4,199 miliardy. Príčinou minuloročného výsledku je zvyšovanie nákladov na prevádzku, štátom nekrytá strata v osobnej preprave a hlavne strata z finančných operácií. Podľa hovorcu železníc Miloša Čikovského strata z finančných operácií za rok dosiahla výšku 2,8 miliardy, čo je dôsledok vysokej zadlženosti ŽSR. Na strate železníc sa čoraz viac začína odzrkadľovať aj rozsiahle tunelovanie železníc v rokoch 1995 a 1996.