. Nárast mzdy je to posledné, čo si železničiari nárokujú. Postupne sa vzdávali všetkých sociálnych výhod, pracujú v kritických podmienkach, nemajú uhrádzané stravné, železnica za nich neplatí odvody, nárokujú si teda aspoň zvýšenie miezd. Problém je, že ŽSR peniaze na požadované zvýšenie nemajú. Nedostatok peňazí vyústil až do situácie, že v okolí Žiliny nedostali zamestnanci včera, keď bol výplatný termín, ani korunu. "Podľa posledných správ budú výplaty meškať možno aj týždeň," tvrdí predseda Odborového zväzu železničiarov Imrich Sedláček. Vedenie ŽSR na rok 1999 predložilo viacero variantov zvýšenia miezd, no v niektorých alternatívach išlo iba o zvýšenie pre určité platové triedy. V niektorých aj o plošné zvýšenie, ale maximálne o 5,3 percenta. S tým ani jedna odborová organizácia nesúhlasila, lebo návrh považujú za diskriminačný. Do 29. marca do 10.00 h sú odborári ochotní čakať na dohodu. Ak sa nedohodnú, tak po 29. marci možno očakávať, že vlaky sa na Slovensku zastavia. Minister dopravy Gabriel Palacka hovorí, že z hľadiska možností železníc presahujú požiadavky odborárov rozumnú hranicu. "Verím, že odborári si uvedomia, v akej situácii železnice sú," povedal a dodal, že ak by odborári začali naozaj naostro štrajkovať, tak by železnice padli na kolená. Verí však, že sa nakoniec vedenie železníc so zamestnancami dohodne. Generálny riaditeľ ŽSR Andrej Egyed žiada zamestnancov o trpezlivosť a zváženie ďalších krokov. "Vedenie ŽSR sa zatiaľ nedohodlo s predstaviteľmi odborových centrál nie preto, že nechce dať zamestnancom mzdy v požadovanej výške, ale preto, že tieto prostriedky jednoducho nemá," povedal.