má súvisieť s oddelením dopravného útvaru Saturu a následným založením samostatnej dopravnej spoločnosti. Ako včera uviedol pre SME dobre informovaný zdroj blízky vedeniu tejto CK, ktorý si neželá byť menovaný, oddelenie dopravy od ostatnej činnosti (organizovania a predaja zájazdov) je úvaha stará už vyše roka. Nijako vraj nesúvisí s terajšou situáciou, keď sa po rozhodnutí súdu v januári nanovo otvorila otázka privatizácie Saturu. "Doprava sa mala stať samostatným útvarom podstatne skôr, minimálne v máji minulého roka. O oddelení dopravy sa však hovorí dlhšie, je to aj v zápisoch z valných zhromaždení. Šlo o to, aby si dopravný útvar zarobil sám na seba. Napokon sa to v minulom roku z rôznych dôvodov neuskutočnilo," dodal nemenovaný zdroj. Podľa neho v súčasnosti Satur nič nepodniká, veci sú na mŕtvom bode, lebo vedenie cestovky si vraj dobre uvedomuje, že akýkoľvek krok by sa teraz vysvetľoval v jeho neprospech. Satur vlastní momentálne 12 autobusov. Najväčšiu cestovnú kanceláriu v SR privatizovala v roku 1994 firma Bazur. Mečiarova vláda však nasledujúci rok toto rozhodnutie zrušila a majetok Saturu sprivatizoval Merk-Tour, za ktorým stál terajší generálny riaditeľ Saturu Dušan Muňko. Bazur sa domáhal svojich práv súdnou cestou ešte v roku 1995, ale do minulého roka sa tým súd nezaoberal. Až 20. januára 1999 Okresný súd Bratislava II rozhodol, že zmluva o privatizácii Saturu Merk-Tourom je neplatná. Vedenie Saturu s D. Muňkom sa proti tomuto rozhodnutiu odvolalo.