Každý si tu ešte pamätá na škandál s rozliatou kávou v roku 1992, keď 79-ročná pani Liebecková zažalovala reštauráciu McDonald`s za popáleniny tretieho stupňa, ktoré jej spôsobila neopatrnosťou vyliata horúca káva. Súd jej vymeral ako odškodné 160 000 dolárov. Dôsledok? Nielen McDonald`s, ale aj všetky ostatné podniky varujú svojich zákazníkov: "Pozor, kávu podávame horúcu. Prieskumom sme zistili, že zákazníkom chutí teplejšia káva." Táto skutočnosť však privádza výrobcov, ale aj prevádzkovateľov rôznych verejných zariadení neraz na pokraj šialenstva. Varovanie
POZOR, mokrá podlaha - samozrejme, aj so španielskym prekladom pre mexickú populáciu v texaskom El Pase, vidno v každom supermarkete. Aj na obyčajnom krompáči je napísané: "Chráňte zrak pred úlomkami, pri manipulácii s týmto predmetom môže dôjsť k vážnej ujme na zdraví a poškodeniu majetku."
"Ľudia sa súdia pre neuveriteľné veci," vysvetľuje zubná lekárka Michelle z väznenia pre mladistvých. Pred každým vytrhnutím zuba väzni podpíšu súhlas, že sú si vedomí možných komplikácií. "Mnohí hľadajú akúkoľvek príčinu, aby sa mohli súdiť, najmä ak sa im končí výkon trestu a sú úplne bez peňazí."
Známou aférou je aj prípad študenta ktorý vypadol z internátneho okna, keď testoval reakciu okoloidúcich na svoj holý zadok vystrčený z okna. Kedže si pri páde poriadne ublížil, zažaloval univerzitu za to, že ho nikto nevaroval pred nebezpečenstvom a spor vyhral. Výsledok? Všade v ubytovniach boli rozmiestnené bezpečnostné varovania. Čo však v prípade, keď niektorému zo študentov už zajtra zíde na um pchať prsty do elektrickej zásuvky?
SYLVIA METZGEROVÁ,
El Paso, USA
(Autorka je spolupracovníčkou SME)