ie vložili do tejto inscenácie, ktorá by mala byť činohernou obdobou veľkovýpravného Fidlikanta na streche. Takže žiadne kašírovanie, na scéne rinčia skutočné meče a do podlahy sa zabodáva reálna vytepaná dýka. Fidlikanta režíroval jeden z najúspešnejších slovenských režisérov - Jozef Bednárik, Macbetha, hru o láske, smrti, túžbe po moci, ale i o popletenosti, zabúdaní ako aj o otcoch a synoch, zase ako hosť zinscenoval jeden z najvýraznejších súčasných českých režisérov - Vladimír Morávek. Pre SME vysvetlil, ako sa on a Macbeth dostali do Nitry: "V Hradci Králové, kde som umeleckým šéfom v Klicperovom divadle, som si vymyslel projekt Boh ochraňuj Williama Shakespeara. Východiskovou tézou je za desať rokov zinscenovať všetky jeho významné hry. Už ich máme na repertoári sedem. Macbetha som ponúkol režisérovi Brožkovi. Ale keď som potom prišiel na premiéru a videl, aká je tá hra úžasná, strašne som mu ju závidel. A začal som premýšľať, kde by som ju mohol uviesť ja. No a keďže umelecký šéf DAB Sveťo Sprušanský ma už asi dva roky naháňal, aby som v Nitre niečo pripravil, navyše v takom veľkom divadle som ešte nerežíroval, dohodli sme sa." (Viac v rozhovore v magazíne SME na str. 5). V Macbethovi hlavnú rolu vytvoril člen Slovenského národného divadla Marián Labuda. Práve Morávek bol vraj hlavným dôvodom, prečo sa rozhodol pracovať v Nitre. A neoľutoval, na záver skúšobného obdobia povedal, že mu Morávek vrátil dôveru v profesiu režiséra. Nie je nezaujímavé, že v DAB sa M. Labuda stretol pri práci aj so svojím synom Mariánom Labudom ml., ktorý je interným členom súboru. V Morávkových inscenáciách je mimoriadne dôležitý výtvarný aspekt. Veľmi si preto pochvaľoval, že v Nitre našiel spriaznenú dušu v Alexandre Gruskovej, ktorá s ním spolupracovala už v minulosti ako kostýmová výtvarníčka. Poznal preto túto rovinu jej práce a bol veľmi spokojný. Domnieval sa však, že je vylúčené, aby mohla byť zároveň aj rovnako skvelou scénografkou, preto, keď mu ju v Nitre ponúkali aj na kostýmy aj na scénu, nebol si celkom istý, či sa to dá zvládnuť. Neskôr jej zložil poklonu, nielen za výtvarné nápady, ale aj za to, ako bravúrne zvládala všetky technické stránky mimoriadne zložitej inscenácie. Ďalším dôležitým stavebným prvkom je v tejto inscenácii hudba, ktorú pre predstavenie skomponoval známy český hudobný skladateľ Daniel Fikejz.