nými sviatkami prerásť do ostrého štrajku. Stupňujúce sa napätie opadlo po dohode vedenia železníc s odborármi na 10-percentnom náraste priemernej mzdy k 1. aprílu tohto roka. Odborári síce požadovali 15 percent a vedenie železníc bolo ochotné akceptovať 5, tri dni pred avizovaným ostrým štrajkom (mal sa začať dnes) sa však dohodli na 10 percentách. "V situácii, ktorá na železnici je, môžeme byť s desaťpercentným nárastom spokojní," tvrdí šéf Odborového združenia železničiarov Imrich Sedláček. Práve jeho združenie najviac hýbe dianím na železnici, pretože je v ňom väčšina zamestnancov. Problém je, že jedna z odborových centrál - Federácia strojvodcov, naďalej požaduje mzdový nárast 12 percent a zotrváva v štrajkovej pohotovosti. Štrajková pohotovosť bola vyhlásená
9. marca. Ostražitosť ministerstva dopravy, ktoré sa minulý týždeň pripravovalo na najhoršie, však pravdepodobne bude pretrvávať. Po zrušení štrajkovej pohotovosti železničiarmi vyhlásil štrajkovú pohotovosť v štátnych podnikoch Slovenskej autobusovej dopravy Nezávislý odborový zväz verejnej cestnej dopravy a Zväz autobusovej dopravy. Dôvod je podobný ako v prípade železničiarov - čiže sociálne požiadavky a výška miezd. Nezávislý odborový zväz verejnej cestnej dopravy patrí medzi silnejšie zväzy a zastupuje vyše 16-tisíc zamestnancov. Predseda odborového zväzu Marián Grác ešte pred vyhlásením pohotovosti autobusárov pre agentúru SITA uviedol, že v prípade ostrého štrajku železničiarov by Slovenská autobusová doprava nebola schopná nahradiť železničnú, lebo podniky SAD len s ťažkosťami zabezpečujú bežnú linkovú dopravu.