Obete požiaru v tuneli pod Mont Blancom bude ťažké identifikovať

CHAMONIX (ČTK) - Len s malým úspechom snažia záchranári identifikovať na uhoľ spálené telá približne štyridsiatich osôb, ktoré sa stali obeťou v stredu vzniknutého požiaru v tuneli medzi Francúzskom a Talianskom pod najvyšším alpským velikánom Mont Blanco

m. Úrady zatiaľ tápu v snahe zistiť, prečo oheň, ktorý vzbĺkol v belgickom kamióne s múkou a margarínom, bol taký ničivý. V páľave, ktorá v ohnisku dosahovala najmenej 100 stupňov Celzia, boli mnohí ľudia doslova spopoľnení. Úrady usudzujú, že až zdĺhavé génové analýzy nájdených kostí odpovedia, kto sú obete nešťastia. V piatok oheň konečne uhasili. Ešte v sobotu záchranárom bránilo v práci miestami veľké teplo okolo 60 stupňov Celzia. Hovorca talianskej miestnej správy Francesco Colombo v sobotu uvádzal 40 mŕtvych. Záchranári tvrdia, že väčšinu obetí našli sediacich v autách. Len troch mŕtvych našli na asfalte a troch vo výklenkoch tunela, kde sa asi snažili ukryť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V oboch krajinách medzitým prepukla kritika bezpečnostných systémov v najdôležitejších alpských dopravných spojniciach. Francúzsky minister vnútra Jean-Pierre Chevenement, ktorý v sobotu navštívil miesto katastrofy, vyhlásil, že bezpečnostné zaistenie v tuneli pod Mont Blancom bolo neúčinné. Úrady potvrdzujú, že francúzski požiarnici už minulý rok v jednej štúdii poukazovali na bezpečnostné nedostatky. Talianske denníky uvádzajú, že ani jediný tunel v Alpách, ale ani v Apeninách nemá núdzové východy.

Požiar vznikol asi v polovici 11,5-kilometrového tunela. Do horiaceho kamióna narazili ďalšie nákladné autá a zablokovali tunel. Ten je široký 8,6 metra, má dva jazdné pruhy a je celý sledovaný videokamerami. Komunikáciou denne prechádza asi 4000 aút.

SkryťVypnúť reklamu

Francúzskym požiarnikom sa do včerajšieho rána podarilo schladiť tunel pod Mont Blancom. Nezodpovedaných zostáva veľa otázok, prečo napríklad dostal tlejúci kamión povolenie pokračovať v ceste, aj keď francúzske detektory zistili dym krátko nato, čo vošiel do tunela. Nie je jasné, prečo Francúzi zastavili vjazd ďalších vozidiel príliš neskoro, aj keď už húkali poplašné sirény. A nevie sa ani, z akého dôvodu zlyhal vetrací systém, ktorý mal vstrebávať toxický dym.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 789
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 064
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 855
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 476
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 4 351
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 798
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 566
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 298
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu