dy korún, reálna potreba je však podľa J. Macejka trojnásobne vyššia. Z toho musí Slovenská správa ciest zabezpečiť údržbu diaľničnej a cestnej siete (v celkovej dlžke viac ako 17 400 km), prícestnej zelene, mostov a dopravného značenia. Na údržbu diaľnic sa v tomto roku použije 322 miliónov korún, z toho 175 miliónov na opravu povrchov vozoviek (najmä na odstraňovanie vyjazdených koľají) a 44 miliónov si vyžiada údržba diaľničných mostov. Ešte tento rok plánuje Slovenská správa ciest opraviť všetky diaľničné úseky, kde sa vyskytujú vyjazdené koľaje hlbšie ako 15 mm, čo je však už havarijný a bezpečnosť premávky ohrozujúci stav. Údržba ostatnej cestnej siete môže tento rok počítať s 1,450 miliardy korún. Na samotné opravy vozoviek cestnej siete I. až III. triedy je vyčlenená suma 350 miliónov a opravy mimodiaľničných mostov si vyžiadajú 180 milónov. Ako ďalej povedal J. Macejko, tieto sumy sa na prvý pohľad zdajú dostatočne vysoké, ale iba na opravy ciest potrebujú cestári 1 miliardu korún. Aj pri najoptimistickejšom pohľade založenom na predpoklade, že životnosť vozovky je 20 rokov, by pri takto poddimenzovanom financovaní proces obnovy slovenskej cestnej siete trval 60 rokov, čo však žiadna cesta nevydrží.