LONDÝN (TASR) - Do roku 2005 bude zatvorená tretina bankových pobočiek v Británii, pretože telefónne centrá a bankovníctvo cez internet si získavajú čoraz väčšiu popularitu. Vyplýva to z prieskumu konzultačnej spoločnosti Deloitte Consulting, na ktorom sa zúčastnili predstavitelia 200 maloobchodných bánk.
Pobočky rapídne strácajú svoje prvenstvo a banky musia prepracovať produkty, aby ich mohli predávať prostredníctvom nových kanálov. Hoci pobočky sú ešte stále najdôležitejším obchodným kanálom, Deloitte Consulting očakáva, že telefónne centrá v priebehu piatich rokov budú určovať úroveň siete pobočiek. Podľa marketingovej dôležitosti tesne za centrami nasleduje bankovníctvo cez internet, ktorý už teraz poskytuje spojenie so sieťami bankomatov.
Deloitte Conulting uvádza, že 3600 z 11 000 tradičných významných britských pobočiek zmizne. Hoci väčšina britských bánk rozvíja internetové bankovníctvo, považuje ho len za doplnenie siete pobočiek, ktoré sú podľa ich názoru nenahraditeľné pre väčšinu zákazníkov.
Vzhľadom na čoraz väčší počet nových spoločností na trhu finančných služieb, ktoré sa zameriavajú na telefónne centrá, tradičné banky budú musieť vyvinúť efektívnejšie systémy a vyškoliť pracovníkov, aby splnili očakávania klientov. Odborníci však uvádzajú, že niektoré pobočky predstavujú možnosť ponúkať služby za rozumnejšie ceny. Úroveň investícií ôsmich veľkých britských maloobchodných bánk do nových marketingových kanálov sa v poslednom desaťročí výrazne zvýšila. Strategické iniciatívy sa podľa názoru analytikov rozrastú, keď banky dokončia úpravy počítačových systémov na nové tisícročie.
Deloitte Consulting okrem iného zdôraznil význam značiek, integrácie dodávkových kanálov a znižovania nákladov. Britský finančný sektor v nadchádzajúcom roku zrejme zaznamená megafúzie, kým euro a deregulácia v Japonsku vytvárajú nové obchodné príležitosti. Pohotové banky nájdu možnosť získať firmy za minimálne ceny aj medzi troskami finančného sektora v Ázii.