jeho koncerty sú témou rozhovorov, navyše s uznaním a pochvalou. Nedávno, 10. apríla, účinkoval vo Viedni v rámci Jarného festivalu a opäť sa predstavil v najlepšom svetle. Koncert sa uskutočnil v Brahmsovej sále v budove Musikvereinu - a bol nezvyčajný. V bohatom archíve tejto spoločnosti objavili rukopisy skladieb podpísaných menom Carl Czerny. ŠKO prijal ponuku a podujal sa na to, aby potvrdil, že Czerny - mimochodom, žiak L. van Beethovena - skomponoval diela, ktoré by nemuseli ležať nečinne v archívoch. V podaní našich umelcov pod taktovkou T. Maedu zazneli Variácie na Haydnovu "Kaiserlied" pre klavír a orchester, op. 73 (sólistom bol skvelý Hans Kann) a skladateľova symfónia č. 2 D dur. Štátny komorný orchester teraz čakajú iné povinnosti. Už zajtra sa začne v Žiline ďalší ročník Stredoeurópskeho festivalu koncertného umenia a ŠKO ho tradične otvára, tentoraz pod taktovkou českého dirigenta Tomáša Koutníka a so sólistami zo Slovenska a Českej republiky. Medzi 18. a 24. aprílom sa vystriedajú na pódiu Domu umenia Fatra umelci zo šiestich krajín (ČR, Francúzsko, Maďarsko, Poľsko, Nemecko a SR). Piaty festivalový koncert je venovaný držiteľovi Ceny kritiky 1998 - je to flautista Henrik Wiese a bude hrať so Slovenským komorným orchestrom. Tu treba pripomenúť, že podujatie nie je súťažné a udeľujú iba Cenu kritiky. Jej držiteľ sa tradične o rok do Žiliny vráti. Záverečný koncert bude opäť v réžii "domáceho" orchestra pod taktovkou Róberta Stankovského.
NINA LITSCHAUEROVÁ
(Autorka je spolupracovníčkou SME)